Re: [WINNT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?
From: Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl>
Date: Sat, 22 Jun 2013 18:45:26 +0200
W dniu 22.06.2013 13:47, Przemysław Ryk pisze:
[ ciach opis problemów]

Hm... Używam od 13 lat czy jakoś tak i nie spotkałem takich rzeczy. Zdziwiłeś mnie.

Przeglądnie w kartach.

Tego to ja dla odmiany nie rozumiem, to jakiś bezsens. Więc nie używam :D

> Mułowatość działania.

owszem, koszmarna. To potwierdzam.

> Stopniowa konsumpcja coraz większej ilości ram. Uruchomiony siorbie u mnie
> około 150MB. Kilka godzin później - 470MB.

Nigdy tego nie sprawdzałem jakoś. Więc nie potwierdzę ani nie zaprzeczę.

> Masz na myśli gołego Firefoxa / Thunderbirda, czy oba te programy dopakowane
> pierdyliardem rozszerzeń?

Wiesz, już goły ma więcej. A do tego jak dodam około 5 rozszerzeń to wymiata.

I co z tego, że to rozszerzenia? Ważne, że są i można je mieć.
O ile pamięć mnie nie myli, to już kiedyś pociskałeś mi swoje teorie, że Thunderbird nie nadaje się do bycia PIM-em, bo trzeba doinstalować Lighninga. A mnie to wali, OE nie ma tego nawet po doinstalowaniu, a TB ma. I OE nie będzie mi służył jako PIM nijak, a TB tak. I tyle.

W TB mam takie rozszerzenia:

1) compact header (żeby się więcej mieściło na ekranie laptopa)

2) lighning, robiący za PIM i połączony z kalendarzami google w chmurze

3)  google contacts łączący książkę adresową TB z książką google w chmurze

4) Minimize To Tray (żeby mógł działać cały czas w tle i powiadamiać o zdarzeniach z PIM-a)

5) Quote Colors (żeby kolorował cytaty na UseNecie na różne kolory w zależności od poziomu cytatu)

6) Copy Sent to Current (żeby wrzucał wysłany list w poczcie od razu do tego foldera, w którym odpowiadam, bo lubię mieć kompletne drzewka rozmów)

I na tym koniec. Więc żaden pierdyliard. A poza tym, OE nawet stojąc na głowie nie jest mi w stanie tego zapewnić. O ile wiem, to integracja poczty z PIM-em to jedynie pełny Outlook, ale czy on umie korzystać z kalendarzy google oraz książki z gmaila?

W przypadku Firefoksa liczba rozszerzeń jest również u mnie dość znikoma.

0) brak rozszerzenia, wbudowane w przeglądarkę -- powiększanie tekstu. Nie mylić z lupą dostępną owszem, u konkurencji.

1) AdBlock, też jedna z killer możliwości. Nie wiem jak teraz, ale parę lat temu konkurencja tego nie miała. Kolega Operowiec się ,,zachwycał'' że niby jest, ale filtry trzeba samemu sobie pisać :D

2) Old Location Bar (żeby w oknie wyników szukania w adresie mieściło się więcej rzeczy na mniejszej powierzchni)

3) Tekst Link (żeby klikanie w odnośnik umieszczony w tekście, a nieotagowany jako <a href> był klikalny

4) TabMix Plus (żeby dało się przewijać kółkiem panele i żeby przycisk zamykania paneli był w stałym miejscu i żeby przycisk otwierania nowych paneli był w stałym miejscu)

        5) status 4 Evar (żeby pasek statusu wrócił, jak w dawnych czasach)

I tyle. Takich możliwości też mi ZTCW konkurencja nie da.

--
Przemysław Adam Śmiejek