Re: [WINNT] Czym sprawdzić błędy na pendrive?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czym sprawdzić błędy na pendrive?
From: "Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl>
Date: Thu, 6 Jun 2013 11:28:58 +0200

Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomości news:kood07$ck8$1@node2.news.atman.pl...
Pomyślałem sobie, że gdyby taki pen już dogorywał, to rzutem na taśmie
zapisać tam np. płytę z diagnostyką, czy instalką systemu, zablokować do
zapisu i używać read-only, udając startowanie z CD-ROM-a. Odczyt,
czytałem, że nie niszczy komórek, jak zapis...?

No właśnie przy zapisie są problemy. Skoro nie udało mi się nagrać tylu danych, ile było na nim wcześniej składowane to znaczy, że kontroler wyłącza z użytkowania niezdatne według niego do zapisu komórki i nie da się na nich nagrywać. Pojemność się zmniejsza. Mi to tam ganz egal. Jak

No tak...

już stwierdziłem, że źle się dzieje i pendrive'a lepiej nie używać do poważnych celów to do takiej zabawy "read only" może być w sam raz. Pod warunkiem, że da się na nim nagrać zestaw narzędziowy czy tam obraz ISO do bootowania z pendrive.

W rzeczy samej. Jak się nie da plikowo, to zgrać sobie docelowo układ w formie obrazu i dopychać po kawałku, licząc na to, że sektorów odrzuconych będzie mniej, niż nagranych. Zablokować do zapisu i mieć spokój - płytka może się połamać, a peniak jak upadnie, to raczej będzie jeszcze chodził... No chyba, że sfrunie np. z 10 piętra... Mam nadzieję, że jak będzie tylko czytać, to nie padnie to po miesiącu.