Re: [WINNT] Czym sprawdzić błędy na pendrive?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czym sprawdzić błędy na pendrive?
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Wed, 05 Jun 2013 21:25:20 +0200
W dniu 2013-06-03 00:40, Krystek pisze:
A podejrzewam problem sprzętowy z tym pendrivem, bo mam sobie w domu
taki jeden dysk ATA ze starego komputera. Niby dobry, bez bad blocków,
wyczyszczony 0/1, sformatowany, ale po podłączeniu go przez kontroler
ATA na przejściówce USB też mi podczas kopiowania na niego plików sypie
komunikatami o opóźnionym zapisie i MFT. Z innymi starymi dyskami ATA na
tej przejściówce nie mam takich problemów.

No i w sumie powrót do punktu wyjścia (a nawet gorzej): próbowałem skopiować na pendrive zarchiwizowaną uprzednio na dysku zawartość tego pendrive'a i wyskoczył błąd: "Nie można utworzyć pliku i/lub katalogu na dysku z powodu błędnego sektora". Na pendrive nagrało się mniej danych, niż pierwotnie z niego skopiowałem (jakieś 95%). Paru plików nie udało się ponownie wrzucić z powrotem z dysku twardego na pendrive. Przy próbie utworzenia na nim jakiegoś pliku wyskakuje komunikat "Odmowa dostępu", tak jak w przypadku, gdy nośnik jest zabezpieczony przed zapisem, w trybie tylko do odczytu. Czyli wyszło na to, że znów pendrive się zablokował po zapisaniu jakiejś partii danych. Więc pendrive pójdzie do zabawy, a nie do trzymania na nim ważnych rzeczy. Jego właścicielka będzie musiała sprawić sobie inny. Tyle tego, że warto było poeksperymentować i dowiedzieć się co i jak.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/