Lista winnt@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [WINNT] [ot] OE - z zadnego konta nie wysyla wiekszych zalacznikow

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] OE - z zadnego konta nie wysyla wiekszych zalacznikow
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 14 May 2013 13:37:30 +0200
Dnia Sat, 11 May 2013 01:29:57 +0200, 1634Racine napisał(a):

>> Jaki masz w Outlook Express ustawiony czas, po którym następuje
>> komunikat o przekroczeniu czasu połączenia?
> 
> usilujac pokonac masakre vectry, oczywiscie ustawilem na max, a to jest 5 
> min i efekt wysylki zal. jest opisywany w watku.

Tak tylko kontrolnie pytałem. :)

> Ale oczywiscie najwazniejsze jest to, ze pare dni temu zalaczniki szly bez 
> problemu. I tak powinno byc nadal,a nie gimnastyki z OE.
> Od vectry komunikatu smsowego,czyli od dnia , gdy cos grzebali w swoich 
> gratach serwerowych - jest nadal to samo, zero mozliwosci wysylki 
> zalacznikow.
> Jeszcze taki probierz stanu dzisiejszego:
> film 570 MB transwerowal sie na serwer https://www.wetransfer.com/ 
> zazwyczaj... no jakas dopuszcxalna ilosc czasu, net z vectry dziadowy i tak 
> byl, wiec powiedzmy, ze bylo to ok godziny (nie pamietam); za to ile 
> dzisiaj, to wiem: ponad 8 godzin!

Jak wyglądał transfer? Tu przydatne może być narzędzie o nazwie NetBalancer
Free. Zaczynasz np. upload pliku, czy wysyłkę poczty i monitorujesz sobie co
się dzieje odnośnie ruchu sieciowego dla danego programu. Screeny z niego
już w jednym poście w tym wątku prezentowałem. :)

> I jest nadal/dzisiaj tak:
> 
> dla smtp.gmail.com
>|------------------------------------------------------------------------------------------|
>|                                      WinMTR statistics 
>|
>|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg 
>| Wrst | Last |
>|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
>|                              10.240.0.1 -   10 |  609 |  551 |    0 |   28 
>|  943 |   10 |
>|                           172.17.190.17 -   15 |  524 |  447 |    6 |   43 
>|  938 |   10 |
>|                             172.17.50.2 -   15 |  532 |  457 |    0 |   41 
>|  946 |   11 |
>|                core1.ams.net.google.com -   59 |  240 |  100 |    0 |   87 
>|  952 |   36 |
>|                          209.85.248.118 -   60 |  236 |   95 |    0 |   81 
>|  935 |  105 |
>|                           209.85.255.70 -   65 |  224 |   80 |    0 |   47 
>|  928 |   35 |
>|                           216.239.49.28 -   56 |  249 |  111 |    0 |   84 
>|  938 |   36 |
>|                   No response from host -  100 |  159 |    0 |    0 |    0 
>|    0 |    0 |
>|                    ea-in-f109.1e100.net -    4 |  744 |  716 |   34 |   73 
>|  949 |   37 |
>|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
>    WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud 
> Provider

Dalej straty pakietów.

>>> Konkludujac:
>>> -------------
>>> nie za bardzo widze konkretny wniosek, ktory moze dotyczyc max
>>> oskarzycielsko vectry...
>> Serio?
> 
> "dalem wyraz" nieprecyzyjny tylko temu, ze straty na trzech pierwszych 
> pktach vectry (w poprz. moim meldunku postowym) byly np. dla smtp.gmail.com 
> znaczaco mniejsze niz na pozostalych/dalszych/przejmujacych ping serwerach.
> Ale oczywiscie (?) kluczowe znaczenie ma strata na pktach vectry, bo albo 
> wyjdzie ode mnie przesylka albo nie.
> 
> Zastanawiajace:
> porownujac z wykresami Twoimi - u mnie jest oczywiscie skandaliczna strata 
> na trzech pktach vectry i to uniemozliwia przekaz zalacznikow, ale dlaczego 
> i na dalszych serwerach (poza vectra) tak duza strata u mnie, u Ciebie - 
> znikoma...?

Ciężko mi powiedzieć. Może kwestia łącz międzyoperatorskich u Vectry?

>> Bo mnie się wydaje, że:
>> - 10.240.0.1 - adres Twojego modemu kablowego z Vectry
>> - 172.17.190.17 - pierwsze urządzenie Vectry poza Twoim mieszkaniem
>> 10% strat pakietów na modemie kablowym?
> 
> To moze ustalmy konkrety w sprawie adresow ip (interfejsow), bowiem ja w tym 
> "plywam",ale z pomoca moze bedzie jakas wiedza pewna,a przede wszystkim 
> wspolna :)
> 
> fragment z ipconfig /all:
> -------------------------
>         Opis . . . . . . . . . . . . . . :  Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 
> 130
>         Adres fizyczny. . . . . . . . . . : B8-03-05-0A-30-39
>         Adres IP. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.11
>         Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0
>         Brama domyślna. . . . . . . . . . : 192.168.0.1
>         Serwer DHCP . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
>         Serwery DNS . . . . . . . . . . . : 208.67.222.222, 208.67.220.220
> (wybralem open dnsy, mam tak od prawie zawsze, w sumie nie ma roznicy, gdy 
> sa vectrowe...,ale juz tak zostawiam)
> 
> ...0.11 to adres w lan laptopa
> ...0.1   adres w lan bramy dom., ktora jest _modemo-router_ kablowy i 
> zarazem serwer dhcp
> 
> Moje ip widoczne z internetu = 109.241.....
> 
> Piszesz, ze "10.240.0.1 - adres Twojego _modemu_kablowego_ z Vectry"... 
> Nalezy rozrozniac - co do numerow ip - modem i router? Maja rozne ip? hm.
> Modem i router jest u mnie w kompakcie, wiec jak sie ma 10.240.0.1 
> (faktycznie to tylko modem?) do ip = 192.168.0.1 (tylko routera ip? i to w 
> lan?)
> Ja zakladam bowiem, ze 192.168.0.1 to ip routero-modemu (obu naraz),a router 
> biore za brame domyslna...
> Krotko mowiac: warto mi wiedziec co to jest 10.240... wobec 192.168.0.1.
> Skad w ogole widziany jest numer 10.240... (bo nie w lan chyba) i na 100% 
> czego to numer...
> 
> Da sie sprecyzowac? Ta pierwsza strata "10.240.0.1 -> 10%" - jest wobec tego 
> miedzy czym, a czym, fizycznie.
> 
> Poza tym:
> co to za dwa serwery z powyzszego ping ->  172.17.... - whois mowi mi (i 
> slusznie),ze "Private Ip Address Lan". Sa z klasy 172.16.0.0 - 
> 172.31.255.255, wiec to priv ip vectry, ale w jakiej sprawie te serwery...?
> 
> Chce ustalic max scisle wiedze o interfejsach, bo juz czuje rozmowe z 
> vectra...

Pytałem kumpla admina, jak wygląda konfiguracja urządzeń w sieciach
kablówkowych - na podstawie swojej sieci. Zacytuję jego odpowiedź:
----------
UPC adresuje urzadzenia na dwa sposoby:
1.       Dynamic
2.       Static

W zaleznosci od sposobu adresacji, urzadzenie (modem) klienta jest
skonfigurowane w inny sposob.

Pierwszy sposob powoduje, ze modem otrzymuje adres IP na swoim interfejsie
zewnetrznym, zas interfejs wewnetrzny jest prekonfigurowany do podsieci
prywatnej (nieroutowalnej w internecie), najczesciej 192.168.1.0/24 przy
czym interfejs wewnetrzny dostaje adres 192.168.1.1. Pozostale adresy
wewnatrz sa przydzielane przez DHCP modemu.

Drugi sposob polega na tym, ze na interfejsie zewnetrznym tworzona jest
podsiec polaczeniowa, zas UPC przydziela jakas inna podsiec publiczna (w
zaleznosci od umowy jest to /30 lub /28) i na swoich routerach pokazuje, ze
ta podsiec jest dostepna na zewnetrznym interfejsie modemu. Wowczas na
wewnetrznym interfejsie modemu pierwszy adres z tej podsieci przydzielonej
klientowi jest przypisany do tego interfejsu zas pozostale klient
wykorzystuje jak potrzebuje/chce.

Z traceroute’a ktory pokazales wynika, ze adresacja prywatna rozciaga sie
dalej, poza Twoj modem i dopiero pozniej jest robiona translacja na
publiczna. To niczemu nie przeszkadza i jest OK tak dlugo, dopoki jest
robiony NAT stateless, a nie PAT (NAT statefull).

Adres 10.158.128.1 jest tez adresem prywatnym, ktory dopiero dalej jest
NATowany na publiczny.

Odnosnie ostatniego pytania: patrzac od swojej strony nie zobaczysz swojego
adresu, gdyz zobaczysz tylko next-hop’a do niego. Adres ten zobaczysz
wowczas, gdy bedziesz sie chcial dostac do siebie z drugiej strony.
---------

Czyli:
- modem kablowy dostaje u Ciebie z Vectry 10.240.0.1;
- z zewnątrz widziany jesteś pod adresem 109.241.27.14;
- serwer DHCP nadaje komputerom wewnątrz sieci adresy z puli 192.168.0.X
- router = brama domyślna z serwerem DHCP i z wewnątrz Twojej sieci widziany
jest pod adresem 192.168.1.1

172.17.190.17 i 172.17.50.2 to urządzenia Vectry poza Twoim modemem, które
mają jeszcze adresację prywatną - zgodnie z tym, co mój kumpel admin pisał.
:)


>> Oj mi się wydaje, że masz niezły cyrk z sygnałem.
> 
> zgadza sie.

To gonić ich do roboty!

>> Dla przykładu wklejam wyniki od siebie w sytuacji, kiedy
>> łącze działa prawidłowo.
> 
> w porownaniu z moimi awaryjnymi - no powalaja, powalaja...
> 
> tak nawiasem, w kontekscie tego, o co wyzej pytam:
> u Ciebie 192.168.1.1 & 10.158.128.1 to ip lanowskie (i to rozumiem, u mnie 
> natomiast pierwszego ip nie czuje,nie rozumiem, moze wyzej podpowiesz), a to 
> drugie 10.158.128.1 - to skad widziane i czego to ip?

U mnie wygląda to tak:
internet -> UPC -> modem UPC -> router z access pointem -> urządzenia w
sieci
- modem UPC dostaje wewnątrz ich sieci 10.158.128.1, dalej jest prowadzona
translacja adresów tak, że z zewnątrz jestem widoczny pod adresem
89.75.149.9;
- router z access pointem ma u mnie adres 192.168.1.1. On też działa jako
serwer DHCP i nadaje urządzeniom wewnątrz sieci adresy z puli 192.168.1.X

>> Dla porównania - wyniki z testów, które prowadziłem gdy łącze wariowało.
> 
> czyli miales to samo, co u mnie.
> 
> To do drugiego meritum przejdzmy: jak zadzialales z ISP?  jak ich zmusiles 
> do poprawy stanu spraw?
> czyli: jak mam zadzialac max precyzyjnie, zeby mi nie powiedzieli, ze mam 
> system przeinstalowac, a najlepiej, to podpiac sie bezposrednio kablem usb 
> do modemo-routera, bo taktownie omina , jako glusi,  informacje, ze do 
> momentu ich grzebania w sieci bylo w sprawie przesylu zalacznikow - ok?

Ja jestem upierdliwy aż do bólu. Telefoniczne zgłoszenie problemu i
jednocześnie konieczność tłumaczenia konsultantowi, że:
- nie, to nie jest problem z moim komputerem / antywirusem / firewallem,
gdyż problem pojawił się na trzech różnych maszynach jednocześnie, a każda
pracuje pod kontrolą innego systemu operacyjnego;
- nie, to nie jest problem z moim routerem, gdyż po podłączeniu dowolnego
komputera bezpośrednio do modemu sytuacja dalej jest taka sama;
- straty pakietów na urządzeniach operatora dochodzące do 50% nie są
normalną sytuacją;
- brak możliwości korzystania z usług internetowych, w szczególności mediów
strumieniowych nie są poprawnym działaniem łącza;
- problemy przy korzystaniu z pobieraniem plików z dowolnego serwera FTP czy
HTTP na świecie naprawdę nie są normalnym i poprawnym działaniem łącza;

Następnie formularz kontaktowy i zapakowane w ZIPa logi z WinMTR + screeny z
wykresami transferu podczas pobierania kilku obrazów ISO z ftp.icm.edu.pl,
jak również testowych plików z http://noc.gts.pl i ftp://ftp.atman.pl/

Potem wizyta technika, regulacja parametrów sygnału, sytuacja wraca do
normy. Ja w międzyczasie składam pisemną reklamację i oczekuję obniżenia
opłaty abonamentowej za cały okres nieprawidłowego funkcjonowania łącza.

>> Moim skromnym zdaniem powinieneś sobie zapotrzebować techników z Vectry,
>> niech ten bajzel poprawią.
> 
> ale chyba nie u mnie w sprzecie ten bajzel? tzn nawet chyba nie budynkowym 
> okablowaniu...

Może i w budynkowym. 

> No wlasnie, super wazne pytanie:
> co to za rodzaj awarii moze byc? w okablowaniu chalupy? chyba nie, bo w nocy 
> podczas manipulowania przez nich nie krecili sie wokol.
> 10.240.0.1 - juz tutaj straty, najblizej mnie, czyli co? gdzie maja przyjsc?
> do licha, niezly bal z ta dziadowa firma bedzie...

Straty są już na Twoim modemie - czyli na 10.240.0.1. IMVHO - popierdzielili
ustawienia sygnału na swoich urządzeniach, a odbija się to na funkcjonowaniu
modemu i - co za tym idzie - Twojego dostępu do internetu. Ciebie nie ma
interesować, gdzie jest problem. Ciebie interesuje, kiedy zostanie
rozwiązany.

-- 
[ Przemysław "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]

<Pop. w Wątku] Aktualny Wątek [Nast. w Wątku>