Moje 3 grosze czyli amerykański punkt widzenia

Autor: futszaK (futszak_at_WYTNIJTO.irc.pl)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 11:12:43 MET DST

Moze przesadzilem z tytułem, ale zastanawia mnie co by powiedział
średnio obeznany w technice telekomunikacyjnej Amerykanin
(przyzwyczajony do normalnie funkcjonujacej gospodarki) gdyby usłyszał
co się dzieje w Polsce.

1.Ponad 90% ludzi NIE MA WYBORU operatora LOKALNEGO
2.Kilka % abonentów telefonii stacjonarnej NIE MA WYBORU operatora
MIĘDZYSTREFOWEGO
3.Aby skorzystać z usług innego operatora (tylko międzystrefowe) niż
operator do którego ma się podłączoną linie trzeba podpisać osobną
umowe.
4.Pakuje się kase w studzienki aby wszystko ładnie wyglądało, czy
cyfryzacje sieci a tymczasem wielu abonentów mieszkaniowych
zrezygnowało z telefonu w ogóle bo ceny są tak wysokie, zaś posiadany
telefon podłączony do nowoczesnej centrali cyfrowej służy jako ozdoba,
zaś dzwoni się z niego tylko wtedy kiedy naprawde potrzeba.
5.Bardzo często się zdarza, że chętny aby skorzystać z Internetu jest
odsyłany z przysłowiowym kwitkiem bo "brak możliwości technicznych".
6.Połączenia lokalne są taryfikowane, a ich cena czasem przekracza
cene połączeń w sieciach komórkowych.
7.Istnieją firmy (np.TelEnergo) które dysponując ogólnokrakową siecią
światłowodową (docierającą do każdego miasta) nie chce świadczyć
usługi dostępu do Internetu.
8.Zdarzają się wypadki że klient zniecierpliwiony tym, że jedyny
dostępny operator NIE CHCE uruchomić mu usługi dostępu do Internetu "z
braku możliwości technicznych" pisze do Prezesa Zarządu i "możliwości
techniczne" dziwnym trafem się znajdują.
9.Struktura cen za usługi w telefonii przewodowej jest na tyle
niekorzystna że liczba zakończeń zamiast rosnąć potrafi maleć.
10.W momencie kiedy podmiot powołany po to aby regulować rynek wydaje
niekorzystny dla monopolisty wyrok zostaje zlikwidowany regulator.

może ktoś coś dorzucić od siebie ???

--
futszaK
Pl-Plus 601061867 Pl-Idea 504213565 POTS (59)8339018