GazWyb i Internet

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Fri 04 Sep 1998 - 18:17:11 MET DST

Jakie sa wasze opinie na temat pomyslu Gazety Wyborczej udostepnienia w
Internecie swojego archiwum *odplatnie*???
(http://www.gazeta.pl/index_archiwum.html)
Mnie osobiscie sie ten pomysl bardzo nie podoba. Nie spotkalem sie z
czyms takim w zadnym swiatowym czasopismie majacym swoje wydanie
Internetowe (a widzialem ich troche), zeby dostep do biezacego wydania
byl za darmo, a do archiwum odplatnie. To juz predzej bywa odwrotnie -
zeby nie robic wydaniem elektronicznym sobie samemu konkurencji dla
"normalnej" papierowej gazety.
Moim zdaniem ten pomysl jest bez sensu. Juz nie wspominajac o tym, ze
kompletnie sprzeczny z tradycja Internetu - coz "nowi Internauci"
(aluzja do znanemu GW pojecia "nowi Ruscy" ;->) moga nie wiedziec, jakie
sa Internetowe obyczaje... Zyczylbym sobie, zeby ten pomysl skonczyl tak
jak swego czasu pomysl tygodnika The Warsaw Voice, zeby zrobic *platna*
subskrypcje biezacego wydania w Internecie (ale przynajmniej archiwum
bylo za darmo...). Szybko musieli sie z tego wycofac, bo po prostu nie
bylo chetnych do placenia - jak juz ktos mial placic, to wolal za
papierowa gazete. I wydanie Internetowe jest za darmo (o ile jeszcze
istnieje; nie wiem bo dawno tam nie zagladalem).

--
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa