Re: GazWyb i Internet

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 09 Sep 1998 - 11:48:06 MET DST

Dnia 9 Sep 98 o godz. 10:17, Jaroslaw Zielinski napisal(a):

> Nie rozumiem tego rozumowania. Po prostu uwazam, ze dzis lepiej jest
> zarabiac na bannerach reklamowych niz na platnych uslugach. Zapewne juz
> niedlugo lepiej bedzie mozna zarabiac na platnych uslugach.
IMHO platne uslugi w Internecie beda mogly byc dopiero wtedy rzecza normalna
i powszechna, gdy upowszechni sie (czytaj: bedzie dostepna defaultowo w
kazdej przegladarce) technologia mikroplatnosci, i owe serwisy beda wlasnie
ja stosowac.
Nie ma sensowniejszego rozwiazania na placenie za informacje, zwlaszcza taka,
z ktorej korzysta sie sporadycznie. A wydaje mi sie, ze w kazdym serwisie
Internetowym liczba ogladajacych go stale do liczby takich, co wpadaja tylko
przypadkowo od czasu do czasu, ma sie jak 1:10 albo cos okolo tego. Tak wiec,
jezeli zastosujemy mikroplatnosci, to mamy dodatkowych 10 razy tyle klientow,
niz mielibysmy przy serwisie oplacanym abonamentowo. Wprawdzie placa oni
mniej niz "abonamentowcy", ale mysle ze nie jest to do pogardzenia.
Tylko te problemy techniczne, no i ciagle jeszcze organizacyjne (ze strony
bankow)...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl