Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 17 Nov 2023 00:27:44 GMT
On 2023-11-16, ptoki (ptoki) <sczygiel@gmail.com> wrote:

> No nie do konca.
> Dyskutujemy tu w kontekscie tego co OP doswiadczyl.
> A doswiadczyl zle podswietlanej za 50pln.

Tylko ona się tak samo nazywa czy za 50zł czy za 75zł, więc istotne jest
co ta nazwa dla przeciętnego kupujacego oznacza. To o czym mówisz to
prawdopdobienstwo trafienia na szajs nieodpowiadający przyjetej nazwie
przy odpowiednio niskiej cenie. Problem w tym, że przeciętny kupujacy
niekoniecznie musi wiedzieć, jaka jest to odpowiednia cena.

> Ja wiem jaki jest rynek. Wiem ile moze kosztowac klawira, ile kosztuje
> sensowna, co mozna miec za 50 a co za 100pln. I wiem co powie
> buraczany sklep jak sie czlowiek przyjdzie poklocic. Wiem tez gdzie
> isc zeby sie nie naciac i ile wydac aby miec to co chcial OP.

No bo w tym siedzisz. OP najwyraźniej nie siedzi. To nie jest wiedza
powszechna a oferta jest jak najbardziej publiczna i skierowana do
przeciętnego klienta, nie zaś specjalistów rynku akcesoriów
komputerowych.

> Tyle ze to co wiem jest nieistotne w tym watku bo nie dyskutujemy
> ogolnie tylko szczegolnie. O problemie OP-a

Będę się tu upierał, że jest to wprowadzenie błąd. Niekoniecznie celowe,
ale jest. Oczywiście, co juz wcześniej powiedziano, przy 40zł sens
pójścia na szable może być ograniczony. No chyba, że sprzedawca
podku..wi :)

> [...]
> zawsze ogarnialem karty graficzne czy procesory. O ile z nimi jest
> bardziej oczywiste ze trzeba zrobic research bo sa drogie o tyle nie
> zawsze ten research jest latwy i mozna sie naciac nawet jak sie
> czlowiek pilnuje. Np. kiedys mialem gre co pisala ze potrzebuje
> Pentium M (czy podobnie). A ja mialem durona. Pomyslalem ze jak bede
> mial athlona xp to starczy. Bo zakladalem ze chodzi o moc
> obliczeniowa. A okazalo sie ze chodzilo (OIDP) o SSE3 a tych ten
> athlon nie mial. A na pudelku nie pisalo ze trzeba SSE3, tylko ogolnie

Analogiem do omawianej sytuacji byłoby, gdyby ten Athlon XP miał opis
typu - Funkcjonalność Pentium M: Tak.

I na tej podstawie byś go kupił.

> I dodatkowo sa to czesto odpustowe pasciaki. BTW, sprobuj sobie
> magnesem posprawdzac ile z kabli na stole masz miedzianych a ile jest
> stalowe. Zdziwilem sie ze pewne urzadzenia HP maja stalowe kable.
> Tanio ma byc...

Ja je tnę okazjonalnie i widzę :) Że HP tez takie rzeczy odwala to nie
do końca mnie dziwi. Chyba wszyscy odwalają. Te 15-20lat temu mocniej
zagościł marketingowy koncept 4-6lat żywotności produktu. Od tego czasu
wszystko schodzi na psy bo wszyscy, przy rosnącej konkurencji, szukaja
nawet gównianych oszczedności starając się utrzymać margines zysku.

--
Marcin