Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Klawiatura "podświetlana"
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Thu, 16 Nov 2023 10:11:11 -0800 (PST)
On Wednesday, November 15, 2023 at 6:38:46 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:

> Uwaga jest taka, że rozmawiamy o tym co oznacza standardowo dana nazwa
> "podświetlana klawiatura", nie co da się kupić za taką cenę. Jak
> ograniczysz do 1 zł to pewnie nic nie znajdziesz, co przeciez nie będzie
> oznaczało, że takie klawiatury nie istnieją.

No nie do konca.
Dyskutujemy tu w kontekscie tego co OP doswiadczyl.
A doswiadczyl zle podswietlanej za 50pln.

Ja wiem jaki jest rynek. Wiem ile moze kosztowac klawira, ile kosztuje
sensowna, co mozna miec za 50 a co za 100pln.
I wiem co powie buraczany sklep jak sie czlowiek przyjdzie poklocic.
Wiem tez gdzie isc zeby sie nie naciac i ile wydac aby miec to co chcial OP.

Tyle ze to co wiem jest nieistotne w tym watku bo nie dyskutujemy ogolnie tylko
szczegolnie. O problemie OP-a

> To wszystko jest w kontekscie wprowadzania w błąd (zamierzonego bądź
> nie) przez sprzedawce. Ponownie, większość osób tu piszących siedzi w
> częściach i akcesoriach do komputerów. Nie każdy siedzi. Nie każdy wie,
> że za 50zł trudniej nabyć standardową, podświetlaną klawiaturę. Nie jest
> to wiedza oczywista bo funkcjonalność związana z podświetlaniem klawiszy
> nie jest w żaden sposób do oszacowania cenowo przez laika. Co innego
> jakby to była według sprzedawcy "klawiatura ze złota" z ceną 50zł.

Widzisz, o ile z grubsza ogarniam temat klawiatur ostatnio to nie zawsze
ogarnialem karty graficzne czy procesory.
O ile z nimi jest bardziej oczywiste ze trzeba zrobic research bo sa drogie o
tyle nie zawsze ten research jest latwy i mozna sie naciac nawet jak sie
czlowiek pilnuje.
Np. kiedys mialem gre co pisala ze potrzebuje Pentium M (czy podobnie). A ja
mialem durona. Pomyslalem ze jak bede mial athlona xp to starczy.
Bo zakladalem ze chodzi o moc obliczeniowa. A okazalo sie ze chodzilo (OIDP) o
SSE3 a tych ten athlon nie mial.
A na pudelku nie pisalo ze trzeba SSE3, tylko ogolnie typ cpu.

> Nb. jeszcze 5-10 lat temu, takich klawiatur było mało i miały ceny
> często wyrąbane w kosmos. Od paru ostatnich lat, takich modeli jest
> więcej a ceny dużo przystępniejsze. To też się dokłada do zamieszania.

I dodatkowo sa to czesto odpustowe pasciaki.
BTW, sprobuj sobie magnesem posprawdzac ile z kabli na stole masz miedzianych a
ile jest stalowe.
Zdziwilem sie ze pewne urzadzenia HP maja stalowe kable. Tanio ma byc...

> Nieszczęscie polega na tym, ze jak się takie klawiatury zaczęły pojawiac
> to zaczeto stosować nazwę backlit keyboard (podświetlana klawiatura), bo
> pewnie nikomu wtedy nie przyszło do głowy, że mozna chciec mieć świecacą
> klawiaturę bez podświetlenia klawiszy. A wystarczyło uzyć nazwy backlit
> keys (podświetlane klawisze). W tej chwili to chyba tylko Logitech używa
> takiego okreslenia, ale robi to zdaje się od niedawna. Zdaje się
> zauwazyli problem.

Tak,  i to byla moja inicjalna interpretacja problemy OP-a.
Tak to dzis nazywaja i jest jak jest. Trzxa sie pilnowac i nie wywalac pudelka
za szybko.