Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Wed, 29 Dec 2021 22:32:38 -0800 (PST)
środa, 29 grudnia 2021 o 18:56:16 UTC-6 Marcin Debowski napisał(a):

> To nie jest aż tak istotny problem. Chodzi bardziej o ułatwienie.
> Czasami jest potrzeba pogrzebania w biosie, czy to płyty czy np. jakiejś
> karty HBA.

Czyli zle planujesz :)
Bo z jednej strony chcesz wypas a z drugiej tycie i bez slotow.
Ja rozumiem ze jak dostane za darmo albo ze sterty zabrane to kusi aby uzyc.
Ale czasem z jakiegos powodu ktos tego uzywac nie chce.
To tak nawiasem.
Jak system postawisz to bedzie dzialac dlugo.
Jak trzeba bedzie zagrzebac to sie pomysli.
Ale jak masz sloty obsadzone kartami sata/sas/scsi a dla grafiki miejsca nie
starczy to nie ma szans. Bios na displaylinku usb nie podziala.

> No właśnie też nad tym boleje... nawet rozglądałem się za jakąś
> przejściówką pcie->AGP/pci.

Bedzie slabo. Ale moze zadziala. tyle ze to dlubanina. Dla stowki czy dwu warto
se zdrowie psuc?

> No właśnie zamówiłem sobie takie jedne "hub". x1->4x x16 :)

> Z ECC? Jak do tego podepniesz np. 8 dysków?

ecc jest przereklamowane.
8 dyskow? Na usb. Albo jakies pcmcia wynalazkowe.
Ale takie wymaganie nieco kloci sie z minimalizmem plyty.
Nawet jak masz 1Gbit siec (o czym w tej wynalazkowej plycie nie wspomniales) to
jest to tyle co z usb3 sie da wydusic.
w amso maja lapy z usb3 za 8stowek.
Do tego jakis dock "na stojaco"
I jedziemy...

Mam "serwer" na jakims starym dellu i z dupy dyskach na usb.
Dziala. Dysk padl mi jeden z 6 na 5 lat. W sumie nie wiem czy dysk czy obudowa
bo nie macalem. Kupilem nowy i wyslalem, zdalne rece odpiely tamten, podpiely
nowy.
Cala robota na 4 lata. Ale mi starczy 2x2TB i kopia offsite.

No ale nie namawiam, jakies tam wymagania masz to moze ci potrzeba.