Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 31 Dec 2021 08:23:56 GMT
On 2021-12-31, ptoki <sczygiel@gmail.com> wrote:

> Ta, zarzut od osoby co standardowo usenetowo zajawia problem tak jakby
> sie obawiala ze ktos to opatentuje i pomysl ukradnie... Co mnie tu
> rozumiec? Masz jakas plyte, planujesz wokol niej tak ze ci nie
> wychodzi. Kosztow nie napisales, detali wymagan tez. I zarzut ze ktos
> kto ci pomaga czegos nie rozumie. No pieknie...

Ależ pomogłeś mi, dziękuję, z tym, że 98% dyskusji wynika z Twojego
drążenia tematu i szukania dziury przy czym szukasz podług swoich
założeń i oczekiwań w temacie, który nie dotyczy pytania. Ja rozumiem,
że Usenet, te sprawy, nie ma problemu, ale nie zmienia to faktu, że
dywagujesz bez wystarczających danych mówiąc mi, że źle planuje bo Twoja
wizja 8mio dyskowego NASa to na laptopie z kabelkami po usb :)

> Czyli jednak rozumiesz ze ten inicjalny pomysl to niepasowny jest.

Jedyną niewidomą jest stabilność takich generyków. Ludzie się nimi bawią
i bryndzlują na kanałach YT, ale na zasadzie, o tanie, porównajmy z
markowym sprzętem za 5x większą cenę czy gry też będzie tak dobrze chodzić.

> Tyle cyrku zeby miec ecc? No jak lubisz to czemu nie?

Podług obecnych doświadczeń wychodzi mi, że być może będzie mniej cyrku
niż bez. No co mi szkodzi? Podkreślałem już parę razy, to też aspekt
edukacjny. Nie ciekawi Cię jak działa taka płyta no-name? W życiu takiej
nie miałem, a ci co spróbowali, wydają się być pod pozytwnym wrażeniem.

> Ale tak praktycznie ile razy zlapales takie bledy w systemach bez ecc?
> I dla jakiego przypadku okazuje sie to krytyczne?

Mam posypane archiwa foto z przed ca 15 lat. Nie wiem czy to pamięć czy
nośniki. Problem na nośniku jestem w stanie zsiagnozować (o ile nie
wystąpił przed zrobieniem kopii). Problemu z pamięcią nie jestem w inny
sposób niż wizualnie analizując np. zdjęcie czy odsłuchując plik
muzyczny. Przy terabajtach takich plików to małopraktyczne. Statystyka
mówi, że takie flip bity zdarzają się z grubsza raz na
kilkanaście-kilkadziesiąt godzin na 1GB pamięci. Oznacza to, że np.
odtwarzając taką XXTB macierz z backupu mam tam prawie na pewno błędy
wynikające z owego flip bit. Tych błędów będzie tylko przybywało.

--
Marcin