Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] coś w zamian za kartę graficzną....
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 31 Dec 2021 00:45:29 GMT
On 2021-12-30, ptoki <sczygiel@gmail.com> wrote:

> Czyli zle planujesz :)
> Bo z jednej strony chcesz wypas a z drugiej tycie i bez slotow.

Jak Ty nic nie rozumiesz. Mam obecnie NASa, 8x4TB (zfs, raidz1) na mATX
z mobo z niskoTDP Celeronem, gdzie siedzi HBA typu LSI 2208 ogarniająca
to wszystko. Grafika jest na płycie. Rozważam zwyczajnie opcje, ktore
dodałyby do tegu układu ecc. Dla mobo konsumenckich są płyty Asusa
obsługujące ecc ale są one pod Ryzeny z grafiką. Koszt takiej
przesiadki byłby ca 1500zł. Jakbym miał dodatkowo inwestować 1500zł to
dołoże kolejne 1500zł np. do ośmiokieszeniowego NASa Synology. Będzie to
miało większy sens.

A w tym wątku rozważam opcję za 300zł, gdzie nauczę się też czegoś
nowego.

> Ja rozumiem ze jak dostane za darmo albo ze sterty zabrane to kusi aby

Mobo jest nowe, tylko że generic. Pamięci i cpu będą używane - stosuje
takie od lat i nigdy nie miałem z tym problemów, co całkiem skutecznie
uodparnia mnie na fobie innych użutkowników z ich specyficznymi
problemami i ograniczoną znajomością moich.

> uzyc. Ale czasem z jakiegos powodu ktos tego uzywac nie chce.
> To tak nawiasem.

Temat wałkowany już wielokrotnie ale możemy kolejną rundkę :)
Nie chce, bo weszły nowsze generacje. Da się z łatwością odróznić sprzęt
oferowany przez nieczciwych łosi od pełnosprawnego sprzętu typu
polizingowego. W każdym razie sam z tym nie mam problemu i nigdy się na
używanym sprzęcie nie przejechałem.

> Jak system postawisz to bedzie dzialac dlugo.
> Jak trzeba bedzie zagrzebac to sie pomysli.
> Ale jak masz sloty obsadzone kartami sata/sas/scsi a dla grafiki
> miejsca nie starczy to nie ma szans. Bios na displaylinku usb nie
> podziala.

Tak jak wpomniałem w wyjściowym poście, nie szkodzi zapytać.

> ecc jest przereklamowane.

Jak masz pulę danych idącą w dziesiątki terabajtów i zależy Ci na
integralności tych danych (bez wyciągania raz na tydzień kopii
zapasowych) to ecc staje się częścią tej układanki.

--
Marcin