Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 22 Jul 2021 23:32:02 GMT
On 2021-07-22, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:

> Zwyczajowo te śmieszne procesory embedded nie wyciągają nawet połowy
> USB2.0. Czy tu jest inaczej? Eksperyment 250zł.

Zwsze można zapytać ma mikrotikowym forum.

> To bez znaczenia. Jeśli bootuje 1 dziennie to dalej chce czekać 10
> sekund a nie 30 sekund.

No rozumiem, ale skoro najwyraźniej nie możesz znaleźć czego szukasz to
wydawałoby się powinieneś nieco krytyczniej spojrzeć na swoje wymagania a
nie narzekać, że kolor obudowy idzie za bardzo w róż.

> To nie jest modułowość. To jest mnożenie workaroundów z powodu
> niedostosowanego hardware do potrzeb.

Wyznacznikiem modułowości nie jest dopasowanie do Twoich potrzeb.

> Odwrotnie - w kółko jestem zmuszony *obniżać* swoje wymagania do
> *jakiegoś* sprzętu wyciągniętego randomicznie z googla. Problem został
> postawiony na głowiem.

No bo tak się jakoś złożyło, że świat jest chyba mało hebycentryczny.
Najwyraźniej jednak Twoje potrzeby są specyficzne.

> Banana Pi (w oryginalnej wersji) ma niewiarygodnie powolny SATA (i USB).
> Znacznie poniżej 480Mbit. tak nisko, że strach w ogóle pisać. Banana Pi
> (i Banana Router) miałem wątpliwą okazję testować samodzielnie. Poza
> żałosną prędkoscią dysku i USB pamietam jeszcze randomiczne oopsy kernela.
>
> Teraz: jest nowe Banana Pi. Czy aby na pewno powinienem być jego
> betatesterem?

Myślę, że nie musisz. Platforma jest na tyle popularna, że wystarczy
zapytać na odpowiednim forum.

> No własnie, co o nim wiadomo pod kątem stabilności? W poprzedniej wersji
> nie wykazano się, wręcz spierniczono na całej lini. Banana Pi mam do
> dzisiaj. Kilka miesięcy temu wykazywał takąsamą oopsowość kernela.

> Ja tą dupę, wychodzi na to, ruszyłem poniekąd więcej, niż sumaryczna
> ilośc rad jaką tutaj dostaje.

Ale zamiast sprawdzić, popytać na forach to np. czepiasz sie jakiegoś
SATA sprzed paru dobrych lat, jak sugerowana płyta ma i dostępny eMMC i
2 wolne sloty pcie takoż usb 3.0

> Zakładasz błędnie, że jestem kolejnym dupkiem z okolic "znajdźcie mi".
> Otóż, dla Twojej wiadomości, ruszyłem tą dupę niezliczoną ilosc razy,
> nie tylko googlując, ale i praktycznie testujac wszelaki sprzęt *ZANIM*
> zapytałem.

Dajesz powody, żeby tak myśleć. Nie podajesz konkretnych wymagań, to co
Ci się konkretnego pod nos podtyka, to albo zlewasz, albo komentujesz w
oparciu o coś innego. I parę innych.

> [...]
> routerów. Wszystkie mogę sobie oznaczyć "powinno działać". Super.
> Zauważyłeś co napisałem w inicjującym poście?
>
> "co obecnie na rynku znajdę z dwoma portami ethernet *realnie*
> wyciągającymi gigabit"
>
> Realnie. Wiesz co znaczy realnie? To znaczy, że przetestowałem w swoim
> zyciu sporo rzeczy z informacją "1Gbps" i dupa. Zawsze jakies problem.
> Przy tej prędkosci wychodzą wszelakie wady konstrukcyjne. Gównoethernety
> nie działajace razem. Gównousb wyciągające ułamki prędkosci.
> Gównoprocesory które poza NATem dławią się czymkolwiek bardziej

Może, ale nikt tu wróżką nie jest, aby wiedzieć o co Ci konkretnie
chodzi. Pisałeś o routingu, i jakiś innych operacjach. Zero konkretów,
nawet jakby się ktoś chciał odnieść. Prosty routing/NAT działa bez
problemu na wielu nx 1Gbps. Co chesz ekstra z tym robić to wiesz już
tylko Ty.

Twoj wyjsciowy post to akt depseracji? Tyle tego przetestowałeś i
piszesz na grupę o tak małej masie krytycznej użytkowników w nadziei na
opowiedź?

--
Marcin