Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 21 Jul 2021 23:47:43 GMT
On 2021-07-21, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:

> Trochę stoi. Mianowicie wtedy sam fakt wpięcia do wifi (który obecnie
> sterowany jest przez moduł multiWAN w OpenWRT) musi być wydziargany ręcznie.
>
> Ale to 2 urządzenia. I nadaj nie rozwiązaliśmy problemu dysku. Czyli co,
> trzy?

USB 2.0 za wolny? Ile Ty tego tam bootujesz dziennie?

> Miało być profesjonalnie a wyszło jak zwykle.

A coż nieprofesjonalnego w modułowości i dostosowaniu sprzętu do
własnych, w sumie dość specyficznych wymagań? Zresztą dostałeś też inne
sugestie. Sprawdziłeś np. sbc Banana Pi? Takie BPI-R64?

CPU
    MediaTek MT7622, Dual-core ARM Cortex-A53
Memory
    1G DDR3 SDRAM
Storage
    8G eMMC flash onboard
    MicroSD slot
    1 SATA 2.0 Port
Network
    5 x 10/100/1000 Mbit/s Ethernet (MT7530)
    built-in 4x4n WiFi 802.11n
    Bluetooth BT5.0
USB ports
    1 x USB 3.0 ports
PCIE
    1 mini pcie interface
GPIO
    GPIO (x28)
    Power (+5V, +3.3V and GND)
    UART, I2C, SPI or PWM
Power Input
    12 volt @2A
    PoE(require extra PoE module)
Size&Weight
    148 mm × 100.5mm, 100g
OS
    OpenWRT, Debian, Ubuntu...

Koszt ca 300zł. Tylko musisz ruszyć dupę i poczytać po forach, czy
rzeczywiście ciągnie te 1Gbit pomiędzy portami. Polecałem HexS i
pochodne, bo mam takiego i wiem, że wyciąga, ale oczywiście na tym się
świat nie kończy.

Nawet w sumie nie namawiam na jakiegoś chińskiego nonejma, o którym
wspomniałem bo zdaje sobie sprawę, że będzie trudno zweryfikować przed
zakupem, ale skoro taki generyk na słabym dość cpu kupiony 4 lata temu
zasadniczo spełnia wszystkie Twoje wymagania to wydaje się, że nie
powinno być problemu z wieloma bardziej współczesnymi.

--
Marcin