Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 22 Jul 2021 07:38:04 +0200
On 22/07/2021 01:47, Marcin Debowski wrote:
USB 2.0 za wolny?

Zwyczajowo te śmieszne procesory embedded nie wyciągają nawet połowy USB2.0. Czy tu jest inaczej? Eksperyment 250zł.

Ile Ty tego tam bootujesz dziennie?

To bez znaczenia. Jeśli bootuje 1 dziennie to dalej chce czekać 10 sekund a nie 30 sekund.

Miało być profesjonalnie a wyszło jak zwykle.
A coż nieprofesjonalnego w modułowości

To nie jest modułowość. To jest mnożenie workaroundów z powodu niedostosowanego hardware do potrzeb.

i dostosowaniu sprzętu do
własnych, w sumie dość specyficznych wymagań?

Odwrotnie - w kółko jestem zmuszony *obniżać* swoje wymagania do *jakiegoś* sprzętu wyciągniętego randomicznie z googla. Problem został postawiony na głowiem.

Zresztą dostałeś też inne
sugestie. Sprawdziłeś np. sbc Banana Pi?

Banana Pi (w oryginalnej wersji) ma niewiarygodnie powolny SATA (i USB). Znacznie poniżej 480Mbit. tak nisko, że strach w ogóle pisać. Banana Pi (i Banana Router) miałem wątpliwą okazję testować samodzielnie. Poza żałosną prędkoscią dysku i USB pamietam jeszcze randomiczne oopsy kernela.

Teraz: jest nowe Banana Pi. Czy aby na pewno powinienem być jego betatesterem?

Takie BPI-R64?

No własnie, co o nim wiadomo pod kątem stabilności? W poprzedniej wersji nie wykazano się, wręcz spierniczono na całej lini. Banana Pi mam do dzisiaj. Kilka miesięcy temu wykazywał takąsamą oopsowość kernela.

Koszt ca 300zł. Tylko musisz ruszyć dupę

Ja tą dupę, wychodzi na to, ruszyłem poniekąd więcej, niż sumaryczna ilośc rad jaką tutaj dostaje.

Zakładasz błędnie, że jestem kolejnym dupkiem z okolic "znajdźcie mi". Otóż, dla Twojej wiadomości, ruszyłem tą dupę niezliczoną ilosc razy, nie tylko googlując, ale i praktycznie testujac wszelaki sprzęt *ZANIM* zapytałem.

i poczytać po forach, czy
rzeczywiście ciągnie te 1Gbit pomiędzy portami.

Tak, cała w tym zabawa...

Nawet w sumie nie namawiam na jakiegoś chińskiego nonejma, o którym
wspomniałem bo zdaje sobie sprawę, że będzie trudno zweryfikować przed
zakupem, ale skoro taki generyk na słabym dość cpu kupiony 4 lata temu
zasadniczo spełnia wszystkie Twoje wymagania to wydaje się, że nie
powinno być problemu z wieloma bardziej współczesnymi.

To też się wydaje.

Widzisz, na tym polega problem. Przejrzałem niezliczoną ilosc płyt i routerów. Wszystkie mogę sobie oznaczyć "powinno działać". Super. Zauważyłeś co napisałem w inicjującym poście?

"co obecnie na rynku znajdę z dwoma portami ethernet *realnie* wyciągającymi gigabit"

Realnie. Wiesz co znaczy realnie? To znaczy, że przetestowałem w swoim zyciu sporo rzeczy z informacją "1Gbps" i dupa. Zawsze jakies problem. Przy tej prędkosci wychodzą wszelakie wady konstrukcyjne. Gównoethernety nie działajace razem. Gównousb wyciągające ułamki prędkosci. Gównoprocesory które poza NATem dławią się czymkolwiek bardziej skomplikowanym. Itd itp.

Mogę wziąć i3-3xxx który na 100% wyciągnie zakładane pasmo. Mogę. Ba, obecnie właśnie tak składam złom. Czyje jednak niezdrowe smeranie w mózgu kiedy ktoś mnie pyta "po co taki wielki". Tak, po co właśnie?