Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot
From: "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde>
Date: Thu, 23 Apr 2020 22:55:04 +0200
 Prośba o wyrozumiałość: z uwagi na dostępność tylko
zreanimowanego b. starego kompa, połowa stron mi nie
otwiera, a z pozostałych większość dobrze nie wyświetla,
m.in. youtube.
 No i pierwsze zderzenie z laptopem DELL (i W10...).

Laptop Inspiron 5593, dziewiczy, goły Win10 home, na
500G dysku chyba kilka prtycji z czego jedna >400G
z W10. Nie ma wbudowanego napędu optycznego.

F2, wejście do UEFI BIOS:
System Configuration
 odfajkowane Enable USB Boot Support i Enable External
USB Ports co sugeruje, że z USB się zabootuje

Boot Option
 i tu napis Boot mode: UEFI only (da się zmienić?)
potem:
 Enable boot devices:
   UEFI Hard drive
   Windows Loader
nie wiem co to i skąd fizycznie ładuje, ja z epoki,
gdzie "device" było jednoznaczne...

niżej w Boot Sequnce można zmienić ich kolejność,
i tak ładuje się W10
  W Add Boot Option jest Browse for file... i w oknie File
explorer pojawiają się długie oznaczenia jakby ścieżki
do plików na partycajch dysku (poprzedzone symbolami:
jedna ESP i 4 NTFS).
  Nigdzie o USB, CD/DVD czy coś takiego

  Podczas startu F12, wchodzi do One Time Boot i wybór
tylko między dwomam ww. opcjami. Napęd DVD na USB
podłączony z cd bootowalnym ale w opcajch go nie widać.
Po starcie systemu napęd DVD na USB działa.
Nie mam chwilowo bootowalnego USB ale skoro z DVD
na USB nie bootuje...

  Po włączeniu Network Stack pojawiają się dodatkowe
2 opcje bootowania IPV4 i IPV6.

Czy w tym laptopie jest starego typu BIOS? Jeżeli nie
to czy mozna zmusić UEFI by się zabootował z DVD na USB?

Tu coś mi się dalej linki nie otwierają...
https://www.dell.com/support/article/pl-pl/sln142679/jak-w%C5%82%C4%
85czy%C4%87-uruchamianie-z-dysku-dvd-z-w%C5%82%C4%85czonym-trybem-
rozruchu-uefi-windows-10-8-1-i-8

A tu jak z win przejść do strony Boot Option w BIOS, ale
to nic nie zmienia.
https://www.dell.com/support/article/pl-pl/sln143038/pl

Arek