Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] DELL Inspiron 5593 - USB Boot
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 29 Apr 2020 22:25:06 +0200

"Adam" r89tqr$4b1$1$Adam@news.chmurka.net

Kupiłem Zalman ZM-VE350 który robi za zewnętrzny
CD/DVD i/lub za zewnętrzny dysk. Wrzucam dowolną

ograniczoną miejscem

Co za problem wrzucić HDD o pojemności kilku TB? Oczywiście poza ceną.
Z tym, że IMO nie ma sensu na nim trzymać setek plików ISO. Zalman jest na tyle szybki, że można wgrać potrzebny obraz przed jego wykorzystaniem. Machanie przełącznikiem i szukanie właściwego obrazu w Zalmanie za długo trwa.

ilość obrazów ISO

Aby mieć obrazek, czasami trzeba mieć napęd.

Napędów mam dostatek, i wewnętrznych, i zewnętrznych.
Ale teraz czasem szybciej jest coś ściągnąć z internetu aniżeli przekopywać się przez pudła z płytami.

na dysk i przełącznikiem w obudowie wybieram obraz, który
jest udostępniany jako CD/DVD. Wygoda jak cholera, szybkość
też nieporównanie większa, niż z prawdziwej płyty.

Dobre tylko do bootowania, bo pod chodzący Win jest masa emulatorów.

Właśnie chodzi o instalację systemu. Nie każdy komputer potrafi wystartować z pendrive przygotowanego przez Yumi, Rufusa czy inne tego typu narzędzie.

A że co chwilę mam do czynienia z różnymi komputerami czy laptopami, to mi się to przydaje.

Chodziło mi o pokazanie, że oprócz fizycznych napędów DVD są jeszcze sprzętowe emulatory. Podobnie jak sprzętowe emulatory dyskietek, np. Gotek dla Amigi.

--
Pozdrawiam.

Adam