Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] karta Gigabit Ethernet

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] karta Gigabit Ethernet
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 06 Jul 2019 01:06:08 GMT
On 2019-07-05, Andrzej P. Wozniak <uszer@poczta.onet.pl.invalid> wrote:
> Osoba podpisana jako Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>

> Nic nie piszesz na temat jakości instalacji elektrycznej. 230 V na odcinku
> 2 m nie powinno robić różnicy, ale czy wszędzie masz sprzęt zasilany z tej
> samej fazy?

Nie wiem.

> A może masz tam stale działające urządzenia pobierające dużo mocy, silniki
> elektryczne, nadajniki CB radio, krótkofalarskie czy coś w tym stylu? Stacje
> bazowe GSM możesz raczej pominąć - tyle osób się ich czepia, że są z całą
> pewnością dobrze sprawdzone, zasilone i uziemione.

Nic takiego nie ma ZCW. Duży kompleks mieszkalny, 25., ostatnie piętro,
na dachu jest tylko pompa (żadnych radiowych instalacji), ale pracuje w
cyklu typu 5s wł./10 min wył. Oczywiście nie wiem, czy coś nie sieje po
sieci, ale innych niepokojących objawów nie stwierdziłem.

> To teraz inne problemy:
> - Niektóre desktopowe switche mają słabsze chipsety, mogą szybko się starzeć
> i miewają słabe zasilacze, karty sieciowe też miewają słabsze chipsety.

Sprawdzałem na trzech różnych switchach i bezpośrednio wpięte w hosty,
poza tym na tej samej infrastrukturze w tej chwili to działa, a jedyna
różnica jest taka, że za skrętkę wlazł światłowód z dwoma konwerterami.
Reszta jest nieruszana.

--
Marcin