Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Artykuł: Historia edycji tekstu w Polsce, czyli jak piraci s

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Artykuł: Historia edycji tekstu w Polsce, czyli jak piraci sami na siebie ukręcili stryczek
From: Szyk Cech <szykcech@spoko.pl>
Date: Tue, 28 May 2019 17:30:26 +0200
Dodam jeszcze, że (wg mnie) jedynym dobrym edytorem (poza moim własnym) jest Kate z KDE.

Jako środowisko programowania bardzo dobry (choć nie idealny) jest Qt Creator (od Qt).

Po za tym do dokumentów nawet ponad 100 stronicowych Libre Office nadaje się znakomicie.

Do tego wszystkiego eksperymentuję z LyX czyli edytorem TeX/Latex-a (do eksportu na dowolny inny format). Na razie poznałem go w podstawowym zakresie i mi się podoba. Bardzo szybko tworzy się strukturę dokumentu w zadanym formacie (list, rozprawa naukowa, książka). Chętnie bym się dowiedział jak "ostylować" wygląd nagłówków i innych elementów w PDF-ie wyjściowym, bo domyślny wygląd jest z deko przestarzały.