Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajny komputer (W10) pod grafikę 2D
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Sat, 2 Mar 2019 01:42:16 +0100
W dniu 2019-03-01 o 10:36, pueblo pisze:

To kliknij zdaje się prawym - możesz zmieniać z ogólnego na poszczególne
rdzenie.

Wow! Fajne! Dzięki za info.

A co do wykorzystywania jednego rdzenia. Coś kiedyś czytałem - wniosek
był taki, że niektóre operacje nie mogą być rozłożone na równoległe
obliczenia. Najprościej rzecz ujmując - nie można wykonać kolejnego
działania (kroku) w tym samym czasie, co pierwszego, nie mając wyniku
tego pierwszego.

Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Jest kilka innych problemów programowania wielowątkowego / wieloprocesowego. Jednakże nie chcę tu rozwijać takich kwestii. Ja jako użytkownik Photoshopa patrzę na jego wydajność bez wnikania w to, co programiści zrobili. A zrobili tak, że wszystkie rdzenie są wykorzystywane prawie zawsze. Może z wyjątkiem Intela, o którym piszesz. Dlaczego tak? Nie mam bladego pojęcia.

--
Pozdrawiam,
Marek