Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: "Adam" <A@dam.com.pl>
Date: Sun, 4 Nov 2018 07:55:15 +0100
Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał
Lenovo jest MZ dobrą firmą jeśli chodzi o trwałośc i jakość sprzetu, ale parę lat temu zaliczyli olbrzymią wpadkę instalując w biosie swoich laptopów kod (rootkit) umozliwiające potem instalowanie oprogramowanie bardzo wątpliwej reputacji (klasy spyware, malware). Zdarzyło się to im więcej niż raz.

Toshiba
Potwierdzę, że przynajmniej jedno się nie zmieniło: dyski nadal padaja i to nawet bardziej zpektakularnie. Zaliczyłe katastrofalne pady 2ch
2TB dysków Toshiby zaledwie po kilku godzinach pracy. Jedyna taka firma w mojej
kolekcji.

W ostatnich rozważaniach właśnie celowałem w Toshibę i Lenovo, ale teraz
już nie wiem.

Adam, wybierz konkretny model, który Ci się podoba, sprawdź benchmarki cpu, a w razie wątpliwości zarzuć na grupę. Nie wiem czy o tym pisałeś, ale jest jeszcze podstawowe pytanie, do czego ma być Ci potrzebna ta cała moc obliczeniowa?

Generalnie, chcę mieć wreszcie szybki komputer, także korzystając z Internetu,
ale zdaję sobie sprawę, że nie tylko od komputera to zależy.
Tak się składa, że prawie zawsze, w porównaniu do cudzych komputerów,
teoretycznie nie lepszych od moich kolejnych egzmplarzy, miałam poczucie,
że moje są wolniejsze. A wcale moich nie obciążałem zbędnym spowalniającym
oprogramowaniem.
Dlatego teraz jestem gotów zapłacić więcej za komputer przy którym będę
się czuł komfortowo.

O moich  moich potrzebach pisalem w poście zaczynającym ten wątek:
Laptop będzie używany do korzystania z:
- Internet (strony, poczta, grupy itp.)
- Office
- Skype lub tp.
- nauka języków, w tym do wyświetlania filmów z Youtube i nie tylko.
Z dwóch ostatnich powodów zależy mi na dobrej jakości dźwięku,
głośników i mikrofonu.
Ponadto mam sporo materiału językowego zapisanego na DVD,
więc odtwarzacz/nagrywarka DVD byłaby mile widziana. Jeśli
jednak to miałoby zawężać wybór, to poradzę sobie bez tego.
Nigdy nie używałem i nie zamierzam używać gier. Nie mam na to czasu.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Co do korzystania z benchmarków, to podawane tam wartości przeważnie
nic mi nie mówią. Jedynie ten z "passmark" pokazuje graficznie porównanie
i coś z tego wiem, z naciskiem na "coś".
Natomiast rankingi w Internecie dla "zwykłych" kupujących dotyczą zwykle
modeli najpopularniejszych, czyli przeważnie korzystnych z punktu widzenia
jakość/cena. Jak pisałem, ja też chcę kupić komputer za rozsądną cenę,
ale niekoniecznie biorąc pod uwagę tylko typowy stosunek jakość/cena.
Na przykład dla mnie to czy laptop będzie odporny na rzucanie jest
drugorzędne, bo laptop leży na stole i tyle. Rzadko gdzieś z nim podróżuję.

W tej chwili mam ograniczony dostęp do cudzych laptopów, szczególnie
nowych, więc metoda zachwycenia się cudzym modelem i kupna takiego
samego odpada.

Zupełnie nie zgadzam się z tezą , że żeby mieć komputer chodzący jak "burza",
wystarczy kupić starszy, np. 10-letni. Ktoś tu tak mi radził. Mam 10-letnie
Lenovo.
Był naprawdę ponad średnią w momencie kupienia. (Zmieniłem w nim tylko HDD
z 160 GB na 1 TB). Jednak bardzo szybko zacżął odstawać od wtedy nowszych
laptopów u innych użytkowników, a teraz z trudem go znoszę. To po prostu żółw.
Na wszystko muszę czekać. System był kilka razy wgrywany od nowa.
Była Vista Business (na początku), potem Linuks, gdy miałem jeszcze komputer
stacjonarny z Windows. Teraz używam na tym laptopie Windows XP Pro. Był parę
razy wgrywany od nowa, dla higieny.

Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim tematem i wszystkie rady.
Liczę na dalsze. :-)

Pozdrowienia
Adam