Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Okulary do kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Okulary do kompa
From: Å„ <ñ@ñ.ñ>
Date: Thu, 6 Sep 2018 11:57:58 +0200
Dzięki, biurko racja, ale pokój już za mały ;-)
Monitorów nie da się na półkolu, bo nie przybliżę dużego ekranu na odległość
ekranu lapka. Myślę o doku, choć szkoda marnować ekran lapka 17'' 1920x1200.
O zewnętrznej klawiaturze myślę, ale musiałaby być cicha, podświetlana i z
touchpadem (nadgarstek nie trawi myszy).
No niestety skalowanie marne przynajmniej w Win 7 jest dla mnie gorzej, niż w
Win XP ze sterownikiem HP (w HP Quick Launch pod XP była świetna funkcja
Desktop Zoom z dwoma suwakami, której już nie ma w nowszym sterowniku HP pod
Win 7).
Za monitorem najlepiej nie ściana, lecz jak co chwila spojrzysz za okno na
drzewa / las / park, żeby oczy odpoczęły. Po pracy pótorej dnia w malutkim
pomieszczeniu bez okien oczy dochodziły do siebie drugie tyle i stąd ten wątek.
Średnio 1,50 (od 1,25 do 1,75 zależnie od oka i odległości). Progresywne mogą
być ciekawe, choć to droga zabawa na spróbowanie gdyby jednak nie pasowały lub
co roku trzeba by zmieniać.

----
> 1. Szerokie (głębokie biurko);
> 2. monitory ułożone na półkolu, w jednakowej odległości od ciebie, nie używaj
> żadnych monitorów ułożonych znacząco bliżej, dalej;
> 3. klawiatura też możliwie daleko, jak używasz zewnętrznego monitora, to też
> używaj zewnętrznej klawiatury i myszy;
> 4. skalowanie w windowsach działa już dobrze; czas pożegnać małe literki,
> lepiej zainwestuj w większy monitor;
> 5. Najlepiej jak za monitorami blisko jest ściana aby oko nie ,,skakało'';
> 6. kup sobie w Rossmanie czy innym VisionExpresie soczewki jednorazowe, tak
> [...]

<Pop. w WÄ…tku] Aktualny WÄ…tek [Nast. w WÄ…tku>