Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwne uszkodznie procka ?
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Sun, 21 Jan 2018 15:11:06 +0100
On Sun, 21 Jan 2018 10:19:17 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

> No cóż, nieprawda. Jak zawsze, zależy od dostarczonej mocy oraz warunków
> chłodzenia. Wszystko jedno czy chodzi o procek czy o piekarnik babci.

No cóż, nieprawda. Jak jesteś taki precyzyjny to chodzi o moc pobieraną a
nie dostarczaną.

> Poza tym taki parametr jak wydajność nie istnieje a nawet jakby przyjąć
> że tak nazywasz np. bazową częstotliwość pracy to akurat wolniejszy
> procek ma wyższą temperaturę :)

Częstotliwość to nie wszystko, bo można ustawić stałą częstotliwość a moc
pobierana nie będzie stała, bo zależy od tego jak duża część układu
pracuje. Zaś to co Smok nazwał wydajnością można potraktować jako synonim
obciążenia i wtedy właśnie obciążenie CPU generuje pobór mocy, a skutkiem
tego wzrost temp.

Jednak to wszystko to tylko przepychanki semantyczne, bo każdy mniej więcej
wie o co chodzi, a Ty nie wiem po co próbujesz udowadniać, że Twoja prawda
jest prawdziwsza, bo twojsza.

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs

--
pozdrawiam