Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
From: sczygiel@gmail.com
Date: Tue, 5 Sep 2017 04:37:52 -0700 (PDT)
W dniu wtorek, 5 września 2017 12:12:20 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:

> Slaby CPU - to wszystko zależy do czego to będzie używane.

Ano. Ale w praktyce apetyt rosnie w miare jedzenia.
Mialem maline to mi starczał prosty apache, openvpn, samba.
Ale po jakims czasie pojawiło sie transmission, foldersync, svn, nagios, mysql,
wordpress i malina juz byla słaba do tego.
Jak padła to wyszlo ze stary laptop na pIII ma moc 2-3 razy wieksza.

> Myślę ze jest tam sporo mocniejszy proc od typowego procesora montowanego w
> routerach nawet tych lepszych.

Tak, ten cpu to tak pi*oko 5x tyle co pierwsza malina. Nie jest słaby. Ale
akurat dla moich zastosowań jest troche przymały.

> Ja potrzebuje czegoś uniwersalnego z małym zużyciem prądu, i małe
> gabarytowo.
> Core mojej domowej infrastruktury to jest I5 + 24GB RAM+RAID+VmWARE
> terminale to "satelitki" w innych lokalizacjach do spięcia a "bazą".
> I to wstrzela sie idealnie port SATA, umożliwi stworzenie bufora dyskowego w
> zdalnych lokalizacjach.

Kazdy robi jak potrzebuje :)

> A poco klawiatura i ekran to ma być skonfigurowane i ma działać reszta to
> dostęp zdalny.

Ano po to ze jednak czasem trzeba grzebnąć bo sie posypało...
Mialem maline i jednak czasem trzeba było ja odpinac i bootować przy monitorze
bo cos tam padło (a to karta sd a to update sie pomotał i ssh nie wstało...)

> jakie zastosowanie tej alternatywy, co to ma robić.

Ano taki domowy serwerek.
Aktualnie mam na tym moim pIII: apache, svn, zabbix, transmission, sambe z
dyskiem 250GB, ftp, mysql z wordpressem.
Na to wrzuca obrazki kamera ip i synchronizują fotki rodzinne telefony.

I wisienka na torcie: ffmpeg montuje timelapse dla tych fotek z kamer. Na tym
pIII materiał montowany z cfr na poziomie 27 robi sie 5 minut z godziny. czyli
ok. Ale juz sensowny 2pass robi sie 50minut z godziny (720 obrazków).

I tu niestety taki t5740 nie wydoli imho...

Choć nie wyglądał źle jako kandydat.

U mnie odpadły wszystkie cubieboardy, maliny itp bo mialem z nimi nieco
problemów. tak długo jak działały były ok ale jak padły to pojawiły sie
problemy. bo zyly tak długo ze ze dwie generacje tych urzadzen sie pojawiły i
nie bylo latwo znaleźć sensownego i niedrogiego zastępstwa dla takiej maliny...

Dlatego patrze w kierunku x86 ale z performance na poziomie pentiumM lub core2
duo...

Nie oczekuje ze mi tu cos dopasujecie :)
Raczej hasłowo co poza t5740, futrami, malinami sobie przejrzeć jeszcze?