Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
From: "BUNIEK" <mbuniek@interia.pl>
Date: Wed, 6 Sep 2017 10:11:46 +0200
Ale tego co widzę potrzebujesz czegoś co będzie rosło wraz z Twoim apetytem
:)
Widzę tylko zwykłego PC w malej obudowie SFF + platforma virtualizacji np.
Vmware ESXI
np. Dell Optiplex 620 tanie to juz i ciche z energooszczędnym Prockiem z
VT-x i dość małe aby dało sie to niezauważenie upchnąć :)
Wada - ilość zużywanego prądu, gabaryt
Zaleta - może zastąpić router, NAS`a i jego funkcje - trzeba to odjąć od
faktycznego zużycia prądu. elastyczność(to tak dla zaspokojenia apetytu).

No wlasnie, dumałem nad tym i w praktyce mialem taki standardowy trójkąt energia, wydajnosc, cena.
Jak to mówią: Wybierz dwa z tych trzech :)

Nie wiem jak Ty ale ja jestem odosobnionym przypadkiem, moja infrastruktura domowa jest bardziej prof. niz. w niejednej mniejszej/średniej firmie. Moj Server ewulowal latami(jeszcze jak miałem siec trzepakowa) od 486/pentium/DualCore/I3 530/I3 4150/obecnie I5 4570S(nieco oszczędniejszy). Natomiast kolega budowal serwer dla Virtualizacji na Linuxie i Intel G3260 3.3GHz 8GB ram 3x3TB dysku + Kontroler Hardwarowy RAID zadowala sie około 50W. czyli jakieś 25 - 30W więcej niż by miał dobry Rouer Tp-linka i Nas`a 3 dyskowego jako oddzielne pudelka liczac 52 grosze na KWh daje do niecałe 12pln do prądu miesięcznie a funkcjonalność i wydajność nieporównywalna. Moje zabawki pewnie żrą 100W non stop :) nie sprawdzałem - boje sie :) bo może niedoszacowałem.

Jeżeli chcesz sie bawić/uczyć/dłubać/masz czas stawiaj cos rozwojowego i za szafę. :)

BUNIEK