Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 11 Jun 2017 00:23:15 +0200

"Adam" ohdtnt$th8$1@usenet.news.interia.pl

Inne aspekty: backup wirtualnej maszyny to backup jednego pliku.

Kilku plików. ;)

Wszelkie zmiany, upgrady czy inne "nowinki" można uprzednio sprawdzać na
klonach.

Systemy na komputerach rzeczywistych -- też można klonować.

Walnięcie się wirtualnej maszyny czy środowiska to tylko chwila przerwy w porównaniu do
"przewrócenia się" sprzętowego serwera.

IMO jedyną zaletą jest koszt oddzielnego ,,komputera''.
Zaleta ta opłacona jest szybkością (wolnością?) pracy.

Zwiększenie powierzchni dyskowej wirtualnego środowiska to tylko zmiana
parametru w przeciwieństwie do wymiany dysków w matrycach

Wpierw musi być ten rzeczywisty dysk.

Kilkanaście lat temu nie było jeszcze wielu pojęć i możliwości.

Ale sieci na VM były.

Abstrahuję od main-frame czy maszyn X-owych, bo to całkiem co innego - tam wielodostęp
czy wielozadaniowość była "od zawsze".

Nie. Pamiętam (z opowiadań tylko) MF przeznaczone tylko dla jednego
juzera. Ja zaczynałem od RSX-11M -- multijuzera i multitaskingu.

Spectrum (itp.) jawiły się mi jako dziwolągi. Takoż z dostępem do
RAMek -- dla mnie chroniony był zwyczajnym a bezpośredni -- dającym
nowe (chyba -- POKE) możliwości. ;)

Są konwertery.

I poprawnie skonwertuje z Vkompa na zupełnie inny Vkomp?

Mogę po prostu zbakapować systemową partycję Win,
po czym ją dociągnąć na nowym VK.

Poza tym zawsze można pracować choćby na i-SCSI.

Co to da?

Zainstalowanie starego VB na W10 oczywiście nie powiodło się.
Ogólnie -- wielu programów chodzących kiedyś na Win nie mogę
zainstalować na W10 64bit.

Da się, da ;)
No ok, nie zawsze - czasem trzeba się posiłkować wirtualnym XP czy wręcz Win98.

Musiałem zainstalować nową wersję VB.

Na Android też są virtualne komputery.
[plaga jaka czy co?...]

Zabawki ;)

Wchodzą telefony z 8 GB RAMek. Ośmiordzeniowe CPU są stosowane od dawna.

-==-

- Dlaczego ani VB, ani VM nie korzysta z NVidii?
- Czy praca na VKompach nie jest męcząca z uwagi
  na mulenie? To trochę jak praca na Androidzie?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'