Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycjonowanie dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycjonowanie dysku
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 9 Jun 2017 01:10:25 +0200

<sczygiel@gmail.com> 3f74ce47-10ce-4fbc-a833-20cbe5df965d@googlegroups.com

Czemu takie wirtualne życie ma służyć?

: Łatwiej zarzadzać sprzętem i kosztami.

Co komu po zarządzie swiatem nanibnym? ;)

: Mając w firmie więcej działów które maja potrzeby w IT łatwiej
: jest i kontrolowac który dział biznesowy zjada ile zasobów IT
: i planowac rozbudowy i rozliczać kto ile powinien do kupki
: dorzucic aby IT miało na kolejne serwery.

Argumentacja dziwna. [albo ja jestem dziwny]

: Dodatkowo to pozawala na lepsze bezpieczeństwo ponieważ
: zasoby działu call center nie muszą miec dostepu do
: zasobów działu księgowego. Itp.

W rzeczywistym świecie także można zadbać o separację
a i wirtualne serwery można łączyć podobnie do łączenia
rzeczywistych. ;) Budowanie takich sieci ;) zarzuciłem
kilkanaście lat temu -- z uwagi na skromne możliwości
komputera rzeczywistego, na którym postawione były te
(VM akurat) Virtualne Maszyny...

Dzisiejsze komputery rzeczywiste dają lepsze warunki.
Oglądanie filmów z Jutuby na VB -- bezproblemowo w HD,
czy nawet w FHD... (nie pamiętam, a nie chcę ani zmyślać,
ani sprawdzać) Mam teraz i5 7200 (szczytowo ponad 3 GHz)
i 4 GB RAM (chodzi to na 2133 i chyba CL15) oraz niezbyt
szybki (5400 rpm) HDD Toshiby.

-=-

BTW -- jeden z moich poprzednich CPU miał imię bodajże T7300. ;)
Wstecznictwo? ;) Już na nim (na 2GHz) VB pod WXP szalał doskonale.

OE gospodarza łykał te same DBXy, które łykał OE gościa. :)
Oczywiście nie przesadzałem z tym -- VB na WXP stanął jako
czysty klon, gdy zmuszony byłem do postawienia takiegoż na
W7Starterze. Oba ,,dyski'' VB (z WXP i z W7S) mogły pracować
wymiennie -- raz jako ,,dyski'' VB pod WXP, raz jako ,,dyski''
VB pod W7S. Niestety z lenistwa zainstalowałem to na starych
VBoxach a nowe -- nie czytały ,,dysków'' w starych formatach...

Zainstalowanie starego VB na W10 oczywiście nie powiodło się.
Ogólnie -- wielu programów chodzących kiedyś na Win nie mogę
zainstalować na W10 64bit.

-=-

Na Android też są virtualne komputery.
[plaga jaka czy co?...]