Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WiFi w domu [cross]

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WiFi w domu [cross]
From: "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl>
Date: Tue, 3 Jan 2017 22:45:08 +0100
A po co jak to Jego dom a nie hotel? Tylko problemy jak będzie chciał wydrukować coś na drukarce na parterze z 2-go piętra. Ustawia wszędzie to samo SSID, hasło i chodzi sobie po piętrach. Nawet zwykły router tak można ustawić. Podłączasz internet po LAN z routera (Neostrady tutaj), na routerze ustawiasz stałe IP z puli adresów routera Neostrady, WiFi ustawiasz SSID oraz hasło. Tyle. WAN nie konfigurujesz, wyłączasz DHCP.

chyba mam tak porobione właśnie
1. lan routera głównego do lan routera dodatkowego ustawionego w tryb AP
2. router-główny:
- IP zarezerwowane dla router-AP by coś innego nie dostało czasem tego IP
3. router-AP:
- wyłączony DHCP
- IP na sztywno by było szybciej i niezależnie od potencjalnych problemow z DHCP

intryguje mnie jednak co lepiej dawać enduserowi :
1. tryb REPEATER dwukanałowo tryb (n300) - tak mam teraz
2. tryb WISP przychodzące n150 jednym kanałem i wychodządze n150 innym kanałem