Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WiFi w domu [cross]

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WiFi w domu [cross]
From: sczygiel@gmail.com
Date: Mon, 2 Jan 2017 03:26:58 -0800 (PST)
W dniu niedziela, 1 stycznia 2017 23:53:52 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski
napisał:
> Jak sprawić, aby WiFi było dostępne w domu z trzema kondygnacjami?
> Teraz mam router Neostrady LiveBox ten w kształcie książki i hub
> https://www.cnet.com/products/allied-telesis-at-mr820tr-hub-8-ports-desktop-series/specs/
> Sieć kablowa jest na dwóch z trzech kondygnacji. Teraz Wifi jest
> osiągalne praktycznie na jednym poziomie i na piętrze powyżej, ale w
> miejscu nad routerem.

Tak jak radzi Robert. Pobaw sie antenkami lub obracaniem calego routerka.
Dla wiekszości ludzi to tajemnica ale routerki maja zazwyczaj dwie antenki i
one sie obracają.
To jest po to aby poprawić odbiór w przypadku kiedy odbiornik i nadajnik nie są
usadowione w tym samym kierunku i polaryzacja sie nie zgadza.

Mozna to wykorzystać i oprzestawiać anteny tak aby kierowały wiązkę w pionie.
Ale niestety feler jest taki że o ile pionowa antena dobrze propaguje sygnał na
całym pietrze to juz niestety trudno jest zrobic tak aby propagowała sygnał w
kształcie stożka w góre/dół.

Jesli uda sie sie tak pogmyrać aby sygnał był tam gdzie ci potrzeba to moze ci
wystarczy ale w praktyce licz sie z tym ze bedziesz potrzebował kolejnego
routera na innym pietrze i mozliwe ze kolejnego na pietrze sąsiadującym z tym
gdzie nie masz kabla.

Do zabaw z tym szukaniem sobie uzyj takiego programiku:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.manageengine.wifimonitor&hl=en

Wrzucasz mu obrazek floorplanu pietra i łazisz po nim i pacasz w miejsce na
floorplanie.
Programik ci rysuje wizualizacje jaki zasieg ma Twoje wifi.

Jesli masz stropy zbrojone to poszukaj wifi na 5GHz. Może będzie lepiej dzialac
między pietrami bo sie sygnał miedzy siatka zbrojenia jakos lepiej przecisnie.