Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WiFi w domu [cross]

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WiFi w domu [cross]
From: "jakson" <john.smith@example.org>
Date: Wed, 4 Jan 2017 13:00:49 +0100
Jak masz jedna sieć albo wiele sieci z tymi samymi ssid i hasłem to nadal nie wiesz co gdzie sie łączy chyba że wejdziesz na AP i tam po mac adresie sprawdzisz ze telefon babci łaczy sie do wifi w piwnicy...

Kilka lat temu robilem wifi w domu znajomego (4 kondygnacje, w tym piwnica + strych). Specjalnie wybralem routery z jedna antena (n150, praca na pojedynczym kanale), ze wsparciem OpenWrt bo: - na ogol anteny w jedno-antenkowych routerach mialy wiekszy zysk energetyczny (imho lepsze 1x5dBi niz 2x3dBi) - z uwagi na wymagana separacje kanalow i tak zakladalem tryb jednokanalowy / jednoantenkowy
- tak bylo taniej
- drugi router mial chodzic jako AP - tak, mozna to osiagnac na oryginalnym firmware, ale chcialem wymusic tryb AP wprost (stad OpenWrt)

Glowny router/AP (tp-link mr3220 v1) byl na 3 kondygnacji i ogarnial 3 kondygnacje (2, 3, 4). Drugi router (jakis tani jednoantenkowy tp-link wspierajacy n150, dzialajacy w trybie AP) byl na 1 kondygnacji i ogarnial glownie ja. Drugim urzadzeniem byl router dzialajacy w trybie AP a nie AP, bo tak bylo znacznie taniej, o dziwo.

Na obu OpenWrt, na obu ta sama siec wifi, na obu odpowiednio dobrane kanaly (z odpowiednia separacja) i moc (glowny mial chyba 75% mocy maksymalnej a drugi 50%).
Wszystko od lata dziala znakomicie i pokrywa caly 4-kondygnacyjny domek.
Moze mialem farta a moze jestem zajebisty - nie wiem.