Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WiFi w domu [cross]

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WiFi w domu [cross]
From: sczygiel@gmail.com
Date: Mon, 2 Jan 2017 07:33:23 -0800 (PST)
W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 15:46:19 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

> A po chorobę Ci ten starusienki HUB? Po koncentryku internet rozprowadzasz?
> Wywal tego HUB'a, chyba że masz internet nie szybszy niż 10Mbit (a może
> i mniej to coś puszcza). Postaw jakiś "normalny" switch.

CZasem ludzie na switcha mówią hub. Prawdziwego huba to ja nie widzialem juz
cale lata :)
A dziś hub 1 gitowy to drogi jest bo można nim podsłuchiwać ethernet i nazywa
sie network tap ;)

> Można tak powiedzieć, nie wiem jak z zasięgiem tych wynalazków w
> stosunku do "normalnego" AP z antenkami. No jest małe i cenowo jak
> "zwykły" router.

To ma te zalete że od strony gniazdka jest jedna sieć. Rozbudowa o kolejny jest
prosta, czasem to dosyć cenna zaleta. Jest sporo osób które zarabiaja okolice
50-100pln i dla nich spędzenie godziny na szukaniu rozwiązania jak sie jakieś
wifi pożarły i w jednym zakatku nie działa sieć dobrze to gorsze rozwiązanie
niż wetkniecie kolejnego dinksa w gniazdko i skonfigurowaniu go...

Ale IMHO to kwestia gustu czy specyfiki.

> A po co jak to Jego dom a nie hotel? Tylko problemy jak będzie chciał
> wydrukować coś na drukarce na parterze z 2-go piętra. Ustawia wszędzie
> to samo SSID, hasło i chodzi sobie po piętrach. Nawet zwykły router tak
> można ustawić. Podłączasz internet po LAN z routera (Neostrady tutaj),
> na routerze ustawiasz stałe IP z puli adresów routera Neostrady, WiFi
> ustawiasz SSID oraz hasło. Tyle. WAN nie konfigurujesz, wyłączasz DHCP.

No to ja bym te drukarke wpiął do sieci dostępnej ogólnie a nie tylko lokalnie
przy tym jednym AP...

Nie mialem w rece tych dongli do gniazdek więc nie wiem czy ich sieć od strony
zasilania jest jako WAN i natowana. Ale moze byc tak ze nie musi byc.