Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Sun, 18 Sep 2016 18:29:55 +0200
W dniu 2016-09-18 o 14:37, Marek pisze:
Witam,

Jakiś czas temu złożyłem sobie komputer z wykorzystaniem dysku Seagate
ST1000DM003. Był to wtedy dysk z najszybszym transferem wewnętrznym. W
testach za pomocą Bench32.exe oraz realnych (kopiowanie dużego pliku)
osiąga on transfery w obu kierunkach rzędu 200MB/s.  Z czasem zaczyna
brakować mi miejsca na nim i postanowiłem go wymienić. Ze zdumieniem
stwierdzam, że nowe dyski SSHD osiągają transfery rzędu 156MB/s a w
ramach rozmiaru pamięci statycznej - do 190. Czyli tak czy owak wolniej
od mojego starego dysku. Często zapisuję pliki po 2-3GB. Zajmuje to
trochę czasu. Zależałoby mi na powiększeniu przestrzeni dysku jak i jego
szybkości. Czy jest to wykonalne?

Bo wymieniłeś dysk 7200obr na 5400obr
a te SSD 8GB w nim to taki hłyt matetingowy.
Nauczy się szybciej system odpalać i... koniec jego zalet.
Wymień na SSD 512GB to poczujesz różnicę (lub dobre 256GB, generalnie im mniejsze tym wolniejsze a jak szybszy to 2x droższy za tą samą pojemność).

--
Irokez