Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski coraz wolniejsze?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Sun, 18 Sep 2016 16:50:19 +0200
W dniu 18.09.2016 o 15:00, ggs pisze:

 200 , 180, 156 MB/s to wartości prawie porównywalne jak na tą skalę.

Hmmm... to po co powstały dyski SSHD? Znów chodzi o marketing?

Można kombinować ewentualnie z RAIDami 0. Bedzie szybciej.

Niekoniecznie. Gdy dyski miały prędkości rzędu 100MB/s, to różnica była powalająca. Zrezygnowałem z RAID 0 gdy okazało się iż na obecnym dysku przyrost prędkości był zaledwie ok 15%. Kontroler na płycie głównej jak i zewnętrzny również nie robiły istotnych różnic.

A jak chcesz naprawdę szybko to tylko SSD i to najlepiej PCI-e z protokołem
NVMe.
Wtedy leci ok. 2000MB/s i robi wrażenie.

No ale to też koszt , niestety...

O ile w ogóle istnieją wersje 2GB :-)

--
Pozdrawiam,