Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop dla nastolatki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop dla nastolatki
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Mon, 14 Mar 2016 18:00:35 +0100
Dnia Mon, 14 Mar 2016 09:07:52 +0100, BaSk napisał(a):

> Czyli denerwuje Cię Przemku to, że dzieci nie masz, czy to, że w żaden
> istotny sposób na ten argument nie jesteś w stanie odpowiedzieć?

Irytuje mnie podejście pt. nie masz dzieci, to się nie wypowiadaj. Bo
przecież ktoś nie odzieciony nie może mieć żadnych poglądów na dany temat.

> Myślę, że najbardziej to drugie, no i w dodatku tych, co tak mówią,
> uważasz za jakieś dinozaury, co tylko przez niedopatrzenie losu - nadal
> jeszcze żyją. No to pewnie do żeniaczki jeszcze sporo Ci brakuje, nie
> dziwota więc, żeś taki radykalny: jak to młodzież. W tym wieku ma się
> zakodowane przez naturę zarówno radykalizm, jak też i bunt przeciw
> tradycji. Jak dojrzejesz to zrozumiesz, iż życie jest dość...
> skomplikowane, i gdy się go nie pozna od podszewki, na różne strony - to
> wyciąga się naiwne, i baaardzo niebezpieczne wnioski.

Dziękować Ci serdecznie za tekst o młodzieży. Dawno się tak nie ucieszyłem.
:D A tak dla informacji - jestem rocznik 1979…

> [...]
> takiego, jak "neutralność światopoglądowa" wśród rasy rozumnej, bo taką
> to może mieć ciało nie ożywione, np. młotek. Jemu jest naprawdę wszystko
> jedno czy wbija gwoździe, czy roztrzaskać ma czyjąś czaszkę. Pod pozorem
> "neutralności" - jej promotorzy chcą zaszczepić zdezorientowanej publice
> zbiór lewackich, chorych idei. Przed czym chrześcijaństwo stanowi
> nieocenioną tamę. Ludzie atakujący Kościół walczą o rząd dusz, i nie
> przebierają w środkach. A gdy (co nie daj Bóg) zwyciężą - to zaczną
> budować "raj na Ziemi", wg receptury Mefistofelesa!

Po raz kolejny podziękuję szczerze za tego nieopierzonego młodzieńca.
Ubawiłem się przecudownie.

Drugą kwestią jest sama indoktrynacja. Zrozum - ja nie mam nic przeciwko
temu, żeby KRK wynajmowało od szkół sale do prowadzenia zajęć z religii. Nie
mam nic przeciwko temu, by dzieci Twoje, sąsiada czy czort wie jeszcze kogo
- na takowe zajęcia uczęszczały. Serio. Ale - jeżeli Ty, Twój sąsiad i paru
innych tego chce, to płaćcie sobie za takowe rzeczy z własnej kieszeni,
dobrze? I jaka ocena z religii na świadectwie ja się pytam? I - jak ja się
nie wpierdzielam w to, czy wierzysz w garbate aniołki, czy latające talerze,
tak Ty się nie wpierniczaj z butami w moje życie duchowe, OK?

[ Pomogę Ci… Pchaj mocniej nogami! Od czego masz nogi jak nie pchasz?!     ]
[                                              (Król Julian, „Madagaskar”) ]