Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop dla nastolatki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop dla nastolatki
From: szemrany <szemrany@offline.off>
Date: Sat, 19 Mar 2016 12:15:18 +0100
On Fri, 18 Mar 2016 22:51:24 +0100, Przemysław Ryk wrote:

> Jak widzisz frędzla
> widzisz ustępującego pędrakowi
>
> ich pędrak zapieprza ...drąc paszczę ...
> żeby smycz pędrakowi skrócili,

Tobie się popierzyło wychowanie z tresurą i dziecko z psem. Ale to się
zdarza... nawet nieudatnym rodzicom, a co dopiero nierodzicom teoretykom.

> Nad odruchami staram się jednakowoż panować.

Słabo Ci to jednakowoż wychodzi... używanie z premedytacją określeń typu
"kościółek", "bez bozi", etc. Skąd i po co ten szyderczy ton i głupawa
złośliwość? Czy to, że dla kogoś innego to są ważne sprawy nie powinno Ci
może włączyć elementarnego szacunku? Czy może egocentryzm tak Ci już mózg
spałaszował, że tego nie kumasz? Empatia... powtarzam. Ale brak empatii
idzie z niedojrzałością w parze poprzez powiązanie inteligencją emocjonalną
(lub jej brakiem).
I też nie jestem za mieszaniem się KK do Państwa, i za opodatkowywaniem...
ale nie jestem też za wieloma innymi, dużo bardziej ingerującymi w moje
życie sprawami (przy tym nie będącymi obiektem czyichś uniesień), a nie
pluję jadem na lewo i prawo.

> To jeszcze mi pliz zdefiniuj ową dojrzałość. :)

"Dojrzałość emocjonalna – modyfikacja pierwotnych mechanizmów regulacyjnych
opartych na popędach i impulsach emocjonalnych w wyniku socjalizacji[1].

W procesie wychowania dochodzi do wyzbycia się przez człowieka form
wyrażania emocji charakterystycznych dla okresu dzieciństwa. Osoba dojrzała
emocjonalnie świadomie uczestniczy w otaczającej ją rzeczywistości,
stosując rozsądek przy podejmowaniu decyzji i w relacjach
interpersonalnych, a nie, jak dotychczas, kierując się tylko reakcjami
emocjonalnymi. Zmiany w reakcjach polegają na wygaszeniu form wybuchowych,
gwałtownych, nieodpowiednich dla danego bodźca i sytuacji. Przemiany te są
rezultatem oddziaływań, które prowadzą do wyuczenia się kiedy, w jaki
sposób, w jakiej formie i w jakim stopniu mogą być zaspokajane poszczególne
potrzeby[2]."

Czyżby nam to kogoś przupominało? ;-)

--
howgh