Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Sygnał --> rzutnik

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Sygnał --> rzutnik
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 14 Mar 2016 14:05:36 +0100
Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nc57et$2sb$1@node1.news.atman.pl...
Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości
kosztuje 10,99 złotych! To i ten do monitora powinien z czasem być w zasięgu ludzi nawet mało rozrzutnych.
http://allegro.pl/transmiter-fm-lcd-mp3-usb-sd-eq-16gb-czarny-od-sa-i4952796972.html

Przypuszczam, że jak bym go wziął na analizator widma, to powiedzmy, homologacji by to nie dostało. Takie rzeczy są z pewnością maksymalnie upraszczane dla obniżki kosztów, więc i mam mocne przypuszczenia, że delikatnie mówiąc, produkt tej skrzyneczki sinusoidą (czystą) nie jest i tylko dzięki mikrej mocy, nie zasiewa połowy dzzielnicy. Stąd pewnie taki tani. Bo i obwodów stronojych pewnie (prawie) nie ma.

Ma nastawienie czestotliwosci, a w tym zakresie to prawie na pewno przez PLL. Czyli moze miec calkiem ladna sinusoide, aczkolwiek dalszych prazkow wyniklych z samej modulacji to juz pewnie nie wycinaja.

Tylko ... jego podstawowa czestotliwosc w samochodzie konkuruje moca z co blizszymi nadajnikami, wiec te "harmoniczne" to juz bardzo slabe sa.

W kazdym badz razie nikt go nie podkablowal do rejestru produktow niebezpiecznych :-)

Z pewnością, w miarę polepszania się materiałów będzie maleć rozmiar i poprawiać się jakość podzespołów, ale fizyki nie przeskoczymy. Dla uproszczenia konstrukcji i pomniejszenia poboru prądu wzmacniacz w.cz. pewnie będzie w klasie "C", a co za tym idzie, chyba nie muszę dodawać?

Akurat tu pradu oszczedzac nie trzeba.

Stosuje się, a i owszem, klasę "C" w nadajnikach, ale obwarowane jest to porządnym obstawieniem filtrami, aby harmoniczne nie wyszły zwiedzać świata.

A nie bylo to tak, ze stosowalo sie na AM, gdzie przy okazji i modulator z tego wychodzil ?

http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-mpeg-4-ekranowany-150km-i6040874971.html Zasięg 150 km... odkrywamy nowe właściwości fal radiowych? Defałbete, heh, nokomęt...

No wiesz - na Rysach w komorce pojawily mi sie do wyboru wegierskie sieci.
Wiec te fale nie takie zle.
Tylko po wybraniu niestety nie zadzialalo :-)

(na Baltyku Plus wydluzyl zasieg GSM do 70 km).

O "wzmacniaczach" sygnału GSM w postaci przyklejanej płytki z nadrukowanymi esami-floresami nie wspominam, bo to żenada.

A antena Yagi to co to jest ? Dipol z doklejonymi ... no, esy-floresy to nie sa :-)

Ale jak lubisz esy-floresy
https://en.wikipedia.org/wiki/Evolved_antenna

I sprawdzone na własnym telefonie (dostałem jako bonus do jednego z zakupów w Alledrogo), gówno daje.

Na telefonie to trudno sprawdzic. Za duzo BTS w okolicy.

O co więc mi chodziło - tak tani nadajniczek za 10.99, można się spodziewać, że w środku jest równie "bogaty", jak te wzmacniaczyki. A takie uproszczenie konstrukcji, to może spowodować wzbudzenie układu wskutek lokalnych, nieodekranowanych (lub odekranoanych źle) sprzężeń i wtedy naprawdę może zasiać po okolicy.

Predzej ci sie wzmacniacz wzbudzi.
Generatorek juz jest wzbudzony ... na wlasciwej czestotliwosci :-)

Fale radiowe, przy tych czestotliwościach, to raczej dążyć będą do pomieszania się wszystkiego ze wszystkim. To nie częstotliwość Warszawy Pierwszej, gdzie w zasadzie wystarczy dobrze poodsprzęgać poszczególne stopnie układu i będzie on działać, przy

Fale jak fale - raczej odbiorniki.
Pisalem tu o przypadku - siedze w poblizu nadajnika sredniej mocy FM, i radio mi inne stacje odbiera na calkiem innych czestotliwosciach.

J.