Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Sygnał --> rzutnik

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Sygnał --> rzutnik
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 14 Mar 2016 03:24:51 +0100

Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości news:56e207bd$0$22832$65785112@news.neostrada.pl...
Nadajniczek na falach radiowych, wraz naprawdę licznymi bajerami,

Dobrze piszesz, "nadajniCZEK". Takie małe gówno...

kosztuje 10,99 złotych! To i ten do monitora powinien z czasem być w zasięgu ludzi nawet mało rozrzutnych.
http://allegro.pl/transmiter-fm-lcd-mp3-usb-sd-eq-16gb-czarny-od-sa-i4952796972.html

Aż musiałem naskrobać, co następuje: (przy czym nie bierz tego do siebie, chcę po prostu zwrócić uwagę na pewien problem) Przypuszczam, że jak bym go wziął na analizator widma, to powiedzmy, homologacji by to nie dostało. Takie rzeczy są z pewnością maksymalnie upraszczane dla obniżki kosztów, więc i mam mocne przypuszczenia, że delikatnie mówiąc, produkt tej skrzyneczki sinusoidą (czystą) nie jest i tylko dzięki mikrej mocy, nie zasiewa połowy dzzielnicy. Stąd pewnie taki tani. Bo i obwodów stronojych pewnie (prawie) nie ma. Z pewnością, w miarę polepszania się materiałów będzie maleć rozmiar i poprawiać się jakość podzespołów, ale fizyki nie przeskoczymy. Dla uproszczenia konstrukcji i pomniejszenia poboru prądu wzmacniacz w.cz. pewnie będzie w klasie "C", a co za tym idzie, chyba nie muszę dodawać? Stosuje się, a i owszem, klasę "C" w nadajnikach, ale obwarowane jest to porządnym obstawieniem filtrami, aby harmoniczne nie wyszły zwiedzać świata. Żeby ten nadajniczek nie był, sprzedawanym chyyyyba w "Oszołomie" wzmacniaczYKIem antenowym 95 dB (w każdym razie, bardzo dużym), kosztującym 20 PLN, bez ekranowania... Wystarczy kalkulator z logarytmami i odrobina czucia, żeby stwierdzić, iż fizycznie niemożliwe jest tyle uzyskać.
Skorośmy przy temacie, to mam parę kwiatuszków:
http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-mc-9102-ceramic-45-db-dvb-t-i5805876335.html Manipulacja, z nieświadomości? Znów ktoś wyżej pępka skacze z parametrami? Ceramic i już dzwonić do Reni G.? Zobaczcie, gdzie i jak jest transformatorek, oraz co leży w środku. Manipulacja na całego. http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-mpeg-4-ekranowany-150km-i6040874971.html Zasięg 150 km... odkrywamy nowe właściwości fal radiowych? Defałbete, heh, nokomęt... No, ekranowany, ale do jakiej anteny... UKE nie przyjedzie do anteny siatkowej :P I ta terminologia z ortografią (dobra, nie czepiajmy się, szwagier pewnie pisał treść, nie myli się tylko całkowity leń)... http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-swa-9701-45db-i4871224922.html Co ja paczem panowie... http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-dvb-t-swa-9701-45db-mega-moc-i6000809181.html łał http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-34-db-duze-wzmocnienie-i5975103463.html qópójcie http://allegro.pl/wzmacniacz-antenowy-swa-6000-przedwzmacniacz-i5491392110.html Elektrony szeroko wypełniają bazę, więc mediana będzie dużo miększa i plastyczniejsza... qr... to nie audiovoodoo... O "wzmacniaczach" sygnału GSM w postaci przyklejanej płytki z nadrukowanymi esami-floresami nie wspominam, bo to żenada. I sprawdzone na własnym telefonie (dostałem jako bonus do jednego z zakupów w Alledrogo), gówno daje.

O co więc mi chodziło - tak tani nadajniczek za 10.99, można się spodziewać, że w środku jest równie "bogaty", jak te wzmacniaczyki. A takie uproszczenie konstrukcji, to może spowodować wzbudzenie układu wskutek lokalnych, nieodekranowanych (lub odekranoanych źle) sprzężeń i wtedy naprawdę może zasiać po okolicy. Jak miało by się to przełożyć na transport HDMI - z taką jakościa konstrukcji, bo wykonane widać nawet, jako takie, nienajgorzej... Raczej by się co rusz sypało, zanim by ruszyło... albo i nie ruszyło, posprzęgało by się, odbicia sygnału ograniczyły by przepływność, pewnie też rwało by na potęgę, ergo, było by takim elektronicznym wyrzuceniem pereł (sygnału HDMI) przed wieprze (niedoskonałości konstrukcji, oraz zakłócenia związane z tym, jak i niezwiązane). Więc z pewnością, układ tak do końca nie stanieje, może przy automatyzacji koszt wytworzenia będzie mniejszy, jeśli miałby utrzymać parametry takie, by korzystanie z takiego rozwiązania miało sens. Fale radiowe, czy to z taniego "transmitera", czyli też nadajnika, czy to będące transportem dla treści HDMI, czy to wchodzące do takiego wzmacniaczyka nie mającego nawet obwodów strojonych, lub jeśli, to mającego je bardzo uproszczone... Fale radiowe, przy tych czestotliwościach, to raczej dążyć będą do pomieszania się wszystkiego ze wszystkim. To nie częstotliwość Warszawy Pierwszej, gdzie w zasadzie wystarczy dobrze poodsprzęgać poszczególne stopnie układu i będzie on działać, przy częstotliwościach z nadajniczka, czy we wzmacniaczyku antenowym, czy bezprzewodowym transporcie do HDMI, poważnym problemem stają sie zjawiska falowe et consortes. Samo odsprzężenie stopni może już nie wystarczyć.

Nie bierz tego do siebie, napisałeś w dobrej wierze, takowoż i ja się dopisuję. Obserwuję otoczenie i widzę, na co ludzie sie nieświadomie łapią, na wnuczka, na policjanta, na pożyczkę, na reklamę (to chyba jest najgorsze), na taniznę, wystarczy gówno owinąć kolorowym papierkiem i już udaje cukierek. Nie powiem, sam czasem z takich taniości korzystam, jeśli np., jest potrzeba, bądź nie oczekuję od rzeczy większych cudów, niż niespalenie mi chaty jak wyjdę do kibla, ze świadomością jednakże konsekwencji takiego, a nie innego układu. Choćby kasy niewiele, a rzecz taka tania, że jak się lepsze kupi, to się tanią rozbierze, szkoda nie będzie, bo taniej wyniesie kupno i rozbiórka, niż kupowanie pojedynczo części składowych... i zrobi cos fajniejszego, niż dotychczas. Dlatego chcąc mieć układ DZIAŁAJĄCY, szukałbym raczej jednak wśród rzeczy nienajtańszych, choć nie musi być od razu "premium" :)

Tyle na razie, nie wszystkie literówki udało mi się poporawić, przepraszam za nie.

to ja tego też nie powiem!
(C) Tewje do Pana Boga.