Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wirtualny napęd DVD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wirtualny napęd DVD
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 31 Jan 2016 08:13:59 +0100
Dnia Sat, 30 Jan 2016 13:56:16 -0800 (PST), TurboPascal napisał(a):

> Nigdy nie słyszałem o żadnej liście napędów prawidłowo współpracujących z
> Alcoholem 120%, tym bardziej o czarnej liście kontestatorów odmawiających
> takiej kolaboracji.

A skąd żeś wytrzasnął pomysł o jakiejś liście napędów współpracujących czy
nie? Po prostu - albo napęd był w stanie poprawnie odczytać dane na
zabezpieczonej płycie, albo się na tym wykładał. Zresztą niejednokrotnie
Alcohol umożliwiał zamontowanie obrazu płyty i oszukanie zabezpieczenia, ale
sam obraz robiło się np. w Clone CD.

> Moim zdaniem takich list nigdy nie było. Nie miałoby to wszystko przecież
> najmniejszego sensu - jeżeliby najnowsza aktualnie wersja Alcoholu 120%
> nie poradziła sobie z pełnym odczytem płyty w takim napędzie i
> stworzeniem obrazu, to tym bardziej program/gra, która z takiej płyty
> miałaby być uruchomiona/zainstalowana. Producent programu na płycie,
> który instalowałby się tylko w niektórych napędach naraziłby się przecież
> na poważne kłopoty.

Znowu - mylisz dwie rzeczy. Odczyt danych przez zabezpieczenie ogarniał
zasadniczo każdy napęd CD/DVD. Zrobienie poprawnego obrazu takiej płyty - to
już niekoniecznie.

> Z jednym, jedynym wyjątkiem - że nie dotyczyłoby to jakiegoś najnowszego
> i nowatorskiego zabezpieczenia, o którym jeszcze wcześniej nie słyszano.
> Skutecznym zabezpieczeniem przed kopiowaniem płyty i używaniem jej obrazu
> byłby podany przeze mnie wcześniej pomysł "słabych pitów/landów", ale
> zdaje się nie jest jeszcze w ogóle wykorzystywany. Może warto by to
> opatentować?

A nie wiem, czy już tego nie stosowano. Czyli dane w sektorach generalnie
oznaczonych jako „uszkodzone”.