Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 4 Feb 2015 21:31:35 +0100
Dnia Wed, 04 Feb 2015 02:12:47 +0100, BQB napisał(a):

> Dobra, to powiedz teraz, jaka to płyta główna z jakim prockiem i grafiką
> z całości za 300 zł wejdzie do mojego gericom per4mance. Naprawdę
> chciałbym zmienić. Podaj choć jeden przykład, że taka płyta wejdzie do
> mojego kompa.

Jeżeli to laptop, to pewnie żadna. Możesz podać, co tam masz za
konfigurację? Bo może po prostu nie bardzo jest sens reanimować trupa.

> Tego laptopa którego podałem, odpalam raz w tygodniu, jak jest taka
> potrzeba - ma COM i LPT

I fakt, że system wstaje nie w 15 sekund, a w 90, _raz_ w tygodniu, robi
taką różnicę? :-)

> A ja swojego laptopa podłączam do samochodu i wcześniej po włączeniu,
> uruchamia się, uruchamia się i uruchamia się i potem trzeba jeszcze
> poczekać, potem klikam na program i czekam znów. Po włożeniu SSD komp w
> moich zastosowaniach działa z 10 razy szybciej.

Aha. Zastosowania typowego Kowalskiego - podłączać laptopa do komputera w
samochodzie. Wiedziałem, że będzie wesoło z argumentacją, ale nie sądziłem,
że aż tak.

> Konwersja nie używa dysku, więc po co porównywać

Tak. Dane do owej konwersji to się w jakiś cudowny sposób biorą z powietrza,
bo przecież nie leżą na dysku. Przy okazji - przy w miarę współczesnym
komputerze i systemie rzędu Core 2 Duo + Windows 7, to na 120GB dysku na
dane użytkownika wcale aż tak wiele miejsca nie zostaje.

> Ale na czas otwarcia kilkunastu zakładek ma wpływ.

Mówisz, że przywrócenie sesji w Chrome 10 z kartami np. z:
- wp.pl
- onet.pl
- interia.pl
- gazeta.pl
- wiadomości.tvp.pl
- tvn24.pl
- facebook.com
- google.com
- youtube.com
- pudelek.pl (a co mi tam)
będzie się sprawniej odpalało i działało na P4 z SSD, niż na Core 2 Duo z
normalnym dyskiem 7200 rpm? Bo mnie się coś tak troszku wydaje, że jednak
samo ładowanie tych stron spowoduje, że mimo SSD ów P4 dostanie troszku
czkawki.

> Mam SSD na XP i powiem szczerze, że mam w d.... żywotność, za kilka lat
> kupię następny, jak laptop ducha nie wyzionie.

Ty masz w płetwie, kto inny nie ma.

[ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspólnotę.                                            (Charles Bukowski) ]