Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid>
Date: Wed, 04 Feb 2015 02:12:47 +0100
W dniu 2015-02-04 o 01:31, Przemysław Ryk pisze:

Zresztą pisałem już - jak komuś do konfiguracji z P4 poleca się w pierwszej
kolejności wstawienie dysku SSD, to - jak dla mnie - polecający to
rozwiązanie stanowi klasyczny przypadek fanboy'a. Już pisałem, że za 300 PLN
to owego P4 wymieni się na Core 2 Duo z 4GB pamięci i płytą pod to oraz
kartą grafiki. Jeżeli chcesz mi wmawiać, że taka zmiana nie poprawi komfortu
pracy, a wstawienie do P4 dysku SSD poczyni cuda, to proszę Cię bardzo -
wmawiaj dalej. Ciekaw jestem, jakich karkołomnych przykładów się naczytam.
Argumentów po tekście „SSD musisz mieć” już się nie spodziewam.

Dobra, to powiedz teraz, jaka to płyta główna z jakim prockiem i grafiką z całości za 300 zł wejdzie do mojego gericom per4mance. Naprawdę chciałbym zmienić. Podaj choć jeden przykład, że taka płyta wejdzie do mojego kompa.

Jak też pisałem - ja tam system uruchamiam, odpalam narzędzia, na których
pracuję i… na nich pracuję. I tak - przeglądarkę mam otwartą cały czas,
program pocztowy mam otwarty cały czas, jak składam materiał to również
narzędzia do tego celu mam otwarte cały czas. Po cholerę mam je co chwilę
zamykać? Po to, żeby się pomasować po brzuszku, jak to mi Shop szybko z SSD
się uruchamia? Wolne żarty.

Tego laptopa którego podałem, odpalam raz w tygodniu, jak jest taka potrzeba - ma COM i LPT

Ale jak bardzo chcesz, to ja Ci mogę zrobić jaką różnicę na wydajności mam w
obróbce materiału między Core 2 Duo + 8 GB ram i danych na SSD, a Core i5,
32 GB ramu i danych na HDD. Nic specjalnie skomplikowanego - akcja wczytaj
grafiki z danego katalogu, spłaszcz, skonwertuj do wybranego profilu
barwnego, zapisz i tak po kolei wszystkie.

A ja swojego laptopa podłączam do samochodu i wcześniej po włączeniu, uruchamia się, uruchamia się i uruchamia się i potem trzeba jeszcze poczekać, potem klikam na program i czekam znów. Po włożeniu SSD komp w moich zastosowaniach działa z 10 razy szybciej.

Jak bardzo chcesz, to poszukam, czy gdzieś nie mam zrzuconego jakiegoś
materiału z gry FRAPSem. Możem sprawdzić, ile czasu trwa jego konwersja na
potrzeby publikacji w YouTube na owym Core 2 Duo, gdy będzie czytany z SSD i
na Core i5, gdy źródłowy materiał będzie na HDD.

Konwersja nie używa dysku, więc po co porównywać

Możemy się też pobawić w odpalanie jakichś testów wydajności w przeglądarce
(na jednym i drugim dostępnym kompie mam te same wersje). I znowu zobaczymy,
jak zajedwabiście pozytywny wpływ SSD ma na czas wykonywania operacji
oprogramowanych w JavaScript.

Ale na czas otwarcia kilkunastu zakładek ma wpływ.

Oczywiście zaraz się dowiem, że żaden użytkownik w domu nigdy niczego ze
zdjęciami nie robi, nikomu nie zdarza się nic z wideo zrobić, a benchmarki
są fajne tylko wtedy, jak pokazują jaki SSD jest cudny. :)

BTW - fakt, że Windows XP (a raczej nic nowszego niż XP na P4 to nie
będziesz stawiać) nie obsługuje TRIM to też cudowny wpływ będzie miało na
żywotność tego SSD, prawa?

Mam SSD na XP i powiem szczerze, że mam w d.... żywotność, za kilka lat kupię następny, jak laptop ducha nie wyzionie.