Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 04 Feb 2015 12:20:02 GMT
R.e.m.e.K <pcisdead@wirtualnapolskapoprawnawp.pl> wrote:
> [...]

Takie zachowanie raczej wskazuje na zbyt małą ilość pamięci RAM.

> Tak, wszystko to co napisales jest dla mnie oczywiste i znane. A brak SSD w
> zwyklym,
> codziennym uzywaniu tez juz opisalem. Roznica jesta bardzo odczuwalna. I to
> sa fakty,
> naprawde za cholere nioe wiem czemu niektorzy maja z tym taki problem.

> Rada dla malkontentow i niedowiarkow:
> - odpalcie sobie Process Monitor
> (https://technet.microsoft.com/pl-pl/sysinternals/bb896645.aspx)
> - wlacznie monitorowanie tylko operacji dyskowych
> - wlaczcie monitorowanie (capture)
> - obserwujcie log

Tak tylko wtrącę że to co pokazuje Process Monitor to nie są operacje
i/O fizycznego dysku tylko systemu plików. Większość z tych operacji np.
zapisu trafia na dysk wiele sekund później gdy zapis ich nie jest
odczuwalny niezależnie od rodzaju napędu. Wiele odczytów zaś nawet nie
dochodzi do dysku tylko korzysta z cache systemu. Tak więc za pomocą
tego programu w żaden sposób nie udowodni się przewag SSD. Aby sprawdzić
obciążenie dysku lepiej jest w Monitorze zasobów sprawdzić Średnią
długość kolejki dysku. Tylko wtedy może upaść argument jakie to przewagi
daje SSD gdy zobaczy się że na zwykłym HDD kolejka w twoim teście
pokazuje wartości grubo poniżej 1 przez przytłaczającą większość czasu.
Na twoim miejscu jednak znalazłbym test podglądowy w którym występuje
duża liczba operacji losowych I/O (np. start systemu, start niektórych
większych programów, operacje na bazach danych itp itd).

--
Piotr Borkowski