Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowe rozważania o starym pececie.
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 04 Feb 2015 19:00:03 GMT
R.e.m.e.K <pcisdead@wirtualnapolskapoprawnawp.pl> wrote:

> W jednym z kompow o ktorych pisalem jest 8GB, za malo? No wlasnie...

Zależy od zastosowań i czynności którą w tak wyrafinowany sposób
opisałeś. Bez konkretów co kliknąłeś i czekałeś trudno jest określić
przyczynę tego opóźnienia.

> Przemyslales to? A kiedy wystepuje owo "pozniej" jesli dysk napieprza NON
> STOP? I to bez
> wiekszych akcji ze strony usera, przy dzialaniu, chocby ogladanie www,
> dochodzi zapis
> plikow strony www na dysku (cache przegladarki), wez sobie taka strone onetu,
> zobacz ile
> wazy i ile ma plikow, a to jest tylko otworzenie strony.

> Pobawie sie tym.

> Ale mnie nie interesuje test syntetyczny, ja pisze o tym, ze gdy uzywam kompa
> fizycznie to
> muli. Czy to zly test? Imho najlepszy.

To że pewne czynności są szybsze pod SSD jest oczywiste. Ale różnica
między SSD a HDD jest bardzo odczuwalna tylko gdy obciążony jest system
I/O a nie w normalnym używaniu komputera typu wczytywanie strony www czy
sprawdzanie poczty itp. Jeżeli odczuwasz tzw. mulenie przy używaniu
komputera z powodu HDD w innych momentach niż te wymagające dużo
operacji I/O to tak jak napisałem problem nie leży w rodzaju napędu
tylko gdzie indziej (ilość RAM, antywirus, źle napisana aplikacja itp.)
i SSD na razie to maskuje.

--
Piotr Borkowski