Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Planowane starzenie – laptopy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Planowane starzenie – laptopy
From: ZakonSpirowany <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com>
Date: Mon, 30 Jun 2014 10:58:42 +0200
W dniu 30-06-2014 10:30, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
Możesz się zdziwić. Poza tym nie należy oceniać wszystkiego porównując
jeden model danego producenta bo każdemu zdarza się wypuścić coś
gorszego Np. moja żona używa Toshiby R830 i jak na swoją cenę to jest
on dość tandetnie wykonany. Giętkie plastiki, wyginające się i
skrzypiące w komputerze klasy biznesowej to przesada. Poprzedni jej
Asus S96 (kadłubek VBI na modułach Intela) przy tej maszynce to był
solidny sprzęt choć był zdecydowanie tańszy.

Tak, niestety zauważyłem, że Toshiba z jakością tworzyw, a nawet komponentów równa w dół do firm, które odbierają im kupców. W tej chwili siedzę przed swoją 3. Toshibą. Tym razem 17,3", ale obok stoi starsza o niespełna 2 lata 15,6" i chociaż obie mają matryce Samsunga (pierwsza, martwa po drugim zalaniu, też nie była tu wyjątkiem), to jednak moje 100% subiektywne wrażenie jest takie, że w mniejszej matryca 'świeci' dużo ładniej. No ale i tak używam f.luxa (wyłączam do pracy z grafiką, do filmu włączam "movie mode") i po chwili wzrok się przyzwyczaja. Kąty widzenia są bardzo słabe, ale to w końcu laptop.

No i taka rzecz, o której kiedyś napisałem osobny temat: w pierwszej Toshibie miałem głośniki Harman/Kardon (i byłem zaskoczony, że coś tak małego może "grać" tak czysto i głośno), w kolejnej miałem już głośniczki Onkyo i wyraźnie gorsza jakość dźwięku, a w najnowszej, niby multimedialnej, wsadzili nie głośniki, nie głośniczki, a szczekaczki Realtek, które nadają się jedynie do odtwarzania systemowych komunikatów dźwiękowych. Naturalnie miałem to gdzieś, bo "od zawsze" zewnętrzna karta na USB, a do niej stereo 2 x 80 W. Problem się pojawia we współdzielonym mieszkaniu ze ścianami z kartonu – można cicho posłuchać radia, ale wystarczy, że puszczą jedną z ulubionych piosenek i człowiek leci jak głupi po słuchawki, by muzyki nie profanować. Dlatego najbliższym nabytkiem będą prawdopodobnie bezprzewodowe słuchawki z trochę wyższej półki.

--