Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dwa routery w domowej sieci - jak skonfigurować?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dwa routery w domowej sieci - jak skonfigurować?
From: Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>
Date: Tue, 17 Dec 2013 08:54:28 +0100
Po głębokim namyśle Marcin N napisał w wtorek, 17 grudnia 2013 08:14:

> Router główny: WAN - kabel do operatora (UPC) - to router od
> operatora. LAN - kabel do routera pomocniczego i drugi kabel do
> komputera A.
>
> Router pomocniczy: LAN - kabel do routera głównego i drugi do
> komputera B. Model to D-link DIR-615:
> http://www.oleole.pl/routery/d-link-dir-615-1.bhtml

        Czyli łącze WAN drugiego routera jest niewykorzystywane? W
takim razie NAT nie ma nic do rzeczy.

        Krótko mówiąc, drugi router wykorzystujesz jako bezprzewodowy
access point.

> Jeden router nie jest w stanie obsłużyć całego mieszkania, bo nie ma
> zasięgu. Drugi więc pomaga tym swoim wifi z innego pokoju.

        Problem jest zatem z WiFi, a nie z routerem.

> Wczoraj się zorientowałem, że oba routery mają to sami IP:
> 192.168.0.1.

        To na pewno miało wpływ, bo router przechwytywał pakiety nie
przeznaczone dla niego.

> Router główny zamieniłem na końcówkę 2. Może to
> wystarczy?

        O ile jakieś inne urządzenie w sieci nie ma tego adresu. Jeżeli
ustawiłeś mu adres statycznie, to na routerze pełniącym rolę serwera
DHCP tak ustaw pulę przydzielanych adresów, żeby nie obejmowała
adresów ".1" i ".2".

        I sprawdź tabele routingu na obydwu urządzeniach. Nie znam D-
Linków, ale u mnie (Linksys) są w ustawieniach zaawansowanych.

--
Pozdrawiam,     | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
                | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
kolejnymi literami.