Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dwa routery w domowej sieci - jak skonfigurować?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dwa routery w domowej sieci - jak skonfigurować?
From: Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>
Date: Mon, 16 Dec 2013 20:52:19 +0100
W dniu 2013-12-16 20:17, Jan Stożek pisze:
Po głębokim namyśle Marcin N napisał w poniedziałek, 16 grudnia 2013
19:15:

Miałem dwa routery Wi-Fi w domowej sieci.

        Tak z ciekawości: a po co?

W pomocniczym: połączyłem go z głównym kablem LAN - LAN.

        Domyślam się, że oba są ze switchami, tak? W takim razie które
konkretnie gniazdko łączysz z którym konkretnie gniazdkiem?

Wyłączyłem w nim serwer DHCP - i to wszystko.

        A wyłączyłeś w nim NAT?

Niby działa, ale cały czas mam dziś jakieś zająknięcia sieci na
kilka sekund

        A co to znaczy "zająknięcia"? W której warstwie? W której
sieci? Bo możesz mieć trzy różne:
        - operatora
        - LAN i WLAN routera 1
        - LAN i WLAN routera 2

        Jakich używasz adresów w poszczególnych sieciach? Jakie masz
tablice routingu?

i nie wiem, czy to awaria operatora, czy coś spartoliłem.

        Nie da się wykluczyć opcji #1, ale osobiście stawiałbym na
opcję #2.

Zadajesz za mądre dla mnie pytania.
kłopoty mam na obu komputerach połączonych przez LAN - czyli na obu routerach. Zacięcia polegają na czasowym zanikaniu internetu, np co kilkadziesiąt sekund na kilkadziesiąt sekund. Ale raczej nie równocześnie na obu komputerach. Nie wyłączałem NAT - nawet nie wiem, co to. Wszystkie ustawienia mam standardowe poza wyłączeniem DHCP na routerze pomocniczym.

Po co dwa routery? Bo mam duże mieszkanie i jeden nie obsługuje całego.

--
MN