W dniu 2013-12-17 00:38, Jan Stożek pisze:
Zadaję pytania na miarę instalacji, którą stawiasz. Może
wybrałeś rozwiązanie nieadekwatne do problemu i/lub Twojej znajomości
techniki? Niestety, diagnostyka sieci wymaga zebrania pewnych
informacji. Na przykład nie odpowiedziałeś, które gniazda w routerach
masz połączone kable. A to jest dość fundamentalna informacja.
Router główny: WAN - kabel do operatora (UPC) - to router od operatora.
LAN - kabel do routera pomocniczego i drugi kabel do komputera A.
Router pomocniczy: LAN - kabel do routera głównego i drugi do komputera
B. Model to D-link DIR-615:
http://www.oleole.pl/routery/d-link-dir-615-1.bhtml
Oba routery mają włączone wifi (inne SSID) do obługi kolejnych kilku
urządzeń (dwa komputery i kilka telefonów)
Jeden router nie jest w stanie obsłużyć całego mieszkania, bo nie ma
zasięgu. Drugi więc pomaga tym swoim wifi z innego pokoju.
W ramach diagnostyki odłącz "pomocniczy" router i sprawdź, czy
wszystko działa stabilnie. Jeżeli możesz, podłącz drugi komputer do
"głównego" routera i zobacz, czy nadal wszystko działa stabilnie.
Jeżeli tak, to trzeba ustawić drugi router tak, żeby nie przeszkadzał.
Jeżeli nie - to problem jest z pierwszym routerem lub łączem
operatora.
Tak, tak, tak. Po odłączeniu routera pomocniczego - wszystko zadziałało
poprawnie. Oba komputery do routera głównego - działa poprawnie.
Wczoraj się zorientowałem, że oba routery mają to sami IP: 192.168.0.1.
Router główny zamieniłem na końcówkę 2. Może to wystarczy?
--
MN
|