Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dwa routery w domowej sieci - jak skonfigurować?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dwa routery w domowej sieci - jak skonfigurować?
From: Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>
Date: Mon, 16 Dec 2013 20:17:42 +0100
Po głębokim namyśle Marcin N napisał w poniedziałek, 16 grudnia 2013
19:15:

> Miałem dwa routery Wi-Fi w domowej sieci.

        Tak z ciekawości: a po co?

> W pomocniczym: połączyłem go z głównym kablem LAN - LAN.

        Domyślam się, że oba są ze switchami, tak? W takim razie które
konkretnie gniazdko łączysz z którym konkretnie gniazdkiem?

> Wyłączyłem w nim serwer DHCP - i to wszystko.

        A wyłączyłeś w nim NAT?

> Niby działa, ale cały czas mam dziś jakieś zająknięcia sieci na
> kilka sekund

        A co to znaczy "zająknięcia"? W której warstwie? W której
sieci? Bo możesz mieć trzy różne:
        - operatora
        - LAN i WLAN routera 1
        - LAN i WLAN routera 2

        Jakich używasz adresów w poszczególnych sieciach? Jakie masz
tablice routingu?

> i nie wiem, czy to awaria operatora, czy coś spartoliłem.

        Nie da się wykluczyć opcji #1, ale osobiście stawiałbym na
opcję #2.

--
Pozdrawiam,     | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
                | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
kolejnymi literami.