Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki komputer czy taki istnieje?
From: JDX <jdx@onet.pl>
Date: Fri, 03 May 2013 03:24:57 +0200
On 2013-05-03 02:34, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]
> Jak do PeCeta podłączyć dysk PATA?
> Najlepiej po USB, skoro mamy pozostać w kręgu M$
> i mieć szybkość zdecydowanie lepszą niż szybkość
> oferowaną przez WiFi...
IMO to najlepiej jest podłączyć go za pomocą interfejsu PATA. Nawet
niektóre nowe płyty (co i mnie dziwi :-D ) nadal oferują ten interfejs.
Np. ASRock Fatal1ty Z77 Professional.

> Ale co wówczas, gdy gniazdo USB jest tak niepewne,
> iż każde lekkie drgnięcie notebooka potrafi zerwać
> łączność? Gniazdo nie jest bite, gniecione itd...
A na właśnie. Nawet 10-letni blaszak ma wyprowadzone z minimum 4 gniazda
USB na tylnym panelu. A ile "zapasowych" gniazd USB ma smartfon/tablet?
Czy może gniazdka micro USB w tych urządzeniach są niezniszczalne? :-D