Memorandum Warpmana

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 18:04:46 MET DST

Hi,

Wielu z nas rejestrowało się na Warp-X po Warp 5. Czy w kraju wybieramy
Calderę, aby nas reprezentowała?
Tzn, składamy u niej zamówienia na klienta Warp 5 (bez zapłaty), aby
zgodnie z II fazą 21warp zamawiać u własnych dealerów (resellerów). Co
Wy na to?

Przy okazji kilka zdań otwartych do TeamOS/2 Polska. Czy mógłbym (piszę
w swoim imieniu) dowiedzieć się jakie są najbliższe plany Teamerów?
Incjatywy, działania, kto się czym zajmuje, czy pozyskujecie nowe ręce
do roboty (a nie tylko nowe nazwiska na listę należących)?

Niniejszym zgłaszam rzeczy do załatwienia:

1. CD z łatkami do bezpośredniej instalacji - nie jest nas dużo, więc
jak ktoś wypali 20 szt. i zarobi (ale legalnie poprzez firmę i podatki)
to może to zrobić nawet w garażu. ;-)

2. Scalić strony WWW w jeden organizm. Wiem, że każdy ma (no zgoda, nie
każdy) ma ambicje bycia tym jedynym, ale to niepotrzebne rozbicie sił i
środków. Na przykład na stronie Marka Wojciechowskiego

http://www.pg.gda.pl/~mw/

są krajowe adresy ftp i WWW poświęŁcone OS/2. Ja mam to samo, a
pilnowanie czy jest coś nowego czy nie zabiera trochę czasu. Podzielmy
prace.

3. Adres ORG.
Jeśli scalimy wysiłki będziemy mogli występować z większą siłą
przebicia.

4. Nie wie lewica co czyni prawica.
Zrobiłem ankietę, chcąc wystąpić do PC MAgazine Po Polsku o kącić dla
OS/2, Tymczasem dowiaduję się, że podobne działania, tylko w trochę
innym kierunku (jedynie plików, a nie jak ja planowałem plików i
artykułów) podjęli Teamerzy w odniesieniu do innego czasopisma.

To jest trochę przytyk do TeamOS/2 Polska, że działa zbyt tajemniczo.
;-) Proszę o jasne reguły i listę zadań, których się podjął.

5. Reklama TeamOS/2

Leży pod psem. Kilka miesięcy (2, 3 ?) temu wysłałem do czasopism
notatkę, że Warpowisko przejął TeamOS/2 Polska. Informacje ukazały się
w PC Kurierze, ostatnio w CHIPie. Może to za moją sprawą, może nie.
Mogę się podjąć kontaktów z prasą. Ale dajcie mi podstawy, co mam
reklamować i kiedy.

Powstaje na OS/2 krajowe oprogramowanie. Dlaczego się tym nie
pochwalić? Jak długo chcemy siedzieć w komórce (nawet nie w garażu)?!
:-)

6. CHIP

Zajął się Linuxem, a OS/2 nawet nie wspomina (jako przykład).
Wystąpmy razem, jako ORG (och wiem, jak to ciężko, takich incjatyw w
naszym środowisku już było kilka i poszło po sierści - misiaczki. ;-) )
to może więcej wskóramy.

Kończę, pisałem już kiedyś, że TeamOS/2 powinien być reprezentantem, a
nie bierną ostoją.

Cieszę się również, że ostatnia dyskusja na forum na tematy *nixowe i
OS/2, dała odpór moim narzekaniom, że lista zamiera. ;-)

Wbrew również moim panikarskim wypowidziom o tajnych dokumentach IBM i
jej kierunkach rozwoju (ubijania OSa) OS/2 Warp ma się jednak nieźle.
Odszczekuję więc, hau. ;-))

Propozycja, czy ktoś podjąłby się napisania krótkiego tekstu na temat
łatania OS/2 Warp Serwera? Kiedy MPTS, Peer, TCP/IP i dlaczego.

Warpman

--
Przemysław Pawełczyk (Warpman)    Freelance journalist