Re: Memorandum Warpmana

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (teamos2_at_calder.com.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 18:36:19 MET DST

On Sat, 17 Oct 1998 17:05:50 +0200 (CEST), Przemysław Pawełczyk wrote:

>Hi,
>
>Wielu z nas rejestrowało się na Warp-X po Warp 5. Czy w kraju wybieramy
>Calderę, aby nas reprezentowała?

Czepiam się, ale jest to Calder (caldera sprzedja linuxa...)

>Tzn, składamy u niej zamówienia na klienta Warp 5 (bez zapłaty), aby
>zgodnie z II fazą 21warp zamawiać u własnych dealerów (resellerów). Co
>Wy na to?
>
>Przy okazji kilka zdań otwartych do TeamOS/2 Polska. Czy mógłbym (piszę
>w swoim imieniu) dowiedzieć się jakie są najbliższe plany Teamerów?
>Incjatywy, działania, kto się czym zajmuje, czy pozyskujecie nowe ręce
>do roboty (a nie tylko nowe nazwiska na listę należących)?

Jakie nowe ręce??? Teamerzy nie przejawiają prawie żadnej inicjatywy, a myślałem,
że będzie to praca wspólna... Niestety, nie dam rady sam robić stron i zajmować się
paroma innymi rzeczami związanymi z Teamem, a nikt z teamerów nie ma ochoty
pomóc...

>Niniejszym zgłaszam rzeczy do załatwienia:
>
>1. CD z łatkami do bezpośredniej instalacji - nie jest nas dużo, więc
>jak ktoś wypali 20 szt. i zarobi (ale legalnie poprzez firmę i podatki)
>to może to zrobić nawet w garażu. ;-)

Hmm, można się zastanowić, ale kto się zaoferuje zrobić coś takiego? Ja firmy nie
mam...

>2. Scalić strony WWW w jeden organizm. Wiem, że każdy ma (no zgoda, nie
>każdy) ma ambicje bycia tym jedynym, ale to niepotrzebne rozbicie sił i
>środków. Na przykład na stronie Marka Wojciechowskiego
>
>http://www.pg.gda.pl/~mw/
>
>są krajowe adresy ftp i WWW poświęŁcone OS/2. Ja mam to samo, a
>pilnowanie czy jest coś nowego czy nie zabiera trochę czasu. Podzielmy
>prace.

Jak planujesz podzielenie tej pracy? Każdy chce chyba pisać o wszystkim, co mu do
głowy przyjdzie. Ja na Teamie tylko linki moge dawać...

>3. Adres ORG.
>Jeśli scalimy wysiłki będziemy mogli występować z większą siłą
>przebicia.

Taaa.... Już słałem dwa maile do NASKu i zero odpowiedzi.... Wygląda na to, że
będzie trzeba zapłacić...

>4. Nie wie lewica co czyni prawica.
>Zrobiłem ankietę, chcąc wystąpić do PC MAgazine Po Polsku o kącić dla
>OS/2, Tymczasem dowiaduję się, że podobne działania, tylko w trochę
>innym kierunku (jedynie plików, a nie jak ja planowałem plików i
>artykułów) podjęli Teamerzy w odniesieniu do innego czasopisma.
>
>To jest trochę przytyk do TeamOS/2 Polska, że działa zbyt tajemniczo.
>;-) Proszę o jasne reguły i listę zadań, których się podjął.

Moment, moment... Jeśli jesteś teamerem, to wiesz o co chodzi, a ja nie mam
obowiązku ujawniać rzeczy (i robić nadzieji), które są jeszcze nie załatwione...

Można narobić dużo szumu, jednak wybacz, ale nie będę zdawał sprawozdania z
tego, co jest dopiero w zamyśle, lub w "konstrukcji"...

A co do planów, to są one prawie żadne, ponieważ, jak już napisałem, teamerzy
wykazują prawie 0 inicjatywy...

Jednak jakieś plany są - przede wszystkim rozwijanie stron WWW i we wszelaki
możliwy sposób "prezentowanie" i rozpowszechnianie OeSa. Team już nakłonił pare
osób... Może nakłoni więcej...

Do tego dochodzi jedna niespodzianka, która już w zasadzie niespodzianką nie jest...
Napisze o wszystkim, jak już będzie na 100%

>5. Reklama TeamOS/2
>
>Leży pod psem. Kilka miesięcy (2, 3 ?) temu wysłałem do czasopism
>notatkę, że Warpowisko przejął TeamOS/2 Polska. Informacje ukazały się
>w PC Kurierze, ostatnio w CHIPie. Może to za moją sprawą, może nie.
>Mogę się podjąć kontaktów z prasą. Ale dajcie mi podstawy, co mam
>reklamować i kiedy.

Reklama ta jest w interesie wszystkich polskich użytkowników OS/2, więc róbcie, co
możecie :))) Kontakty z prasą może załatwiać pare osób (w tym ja), ale najlepiej,
żebyśmy się nie "powtarzali", czyli żeby każdy pisał, co zrobił :)

>Powstaje na OS/2 krajowe oprogramowanie. Dlaczego się tym nie
>pochwalić? Jak długo chcemy siedzieć w komórce (nawet nie w garażu)?!
>:-)

Jest strona apps, a na niej prawie całe oprogramowanie polski, które znam... Zresztą
co to znaczy oprogramowanie??? MAmy tylko jeden większy program: Warp CD
Copy.

>6. CHIP
>
>Zajął się Linuxem, a OS/2 nawet nie wspomina (jako przykład).
>Wystąpmy razem, jako ORG (och wiem, jak to ciężko, takich incjatyw w
>naszym środowisku już było kilka i poszło po sierści - misiaczki. ;-) )
>to może więcej wskóramy.

Właśnie, razem. Tylko jak? Org może za darmo chyba jedynie NASK załatwić, a do
niego ciężko słać zbiorowe maile. Tak jak już wspomniałem, chyba niedługo kupię tę
domenę.

>Kończę, pisałem już kiedyś, że TeamOS/2 powinien być reprezentantem, a
>nie bierną ostoją.

Owszem, takie były początkowe założenia, ale nie za bardzo to wychodzi.
Przypominam poza tym, że realnego istnienia Teamu to jest dopiero 1.5 miesiąca (bo
wakacji można nie liczyć) a to nie dużo, jeszcze się wszystko rozkręca...

>Cieszę się również, że ostatnia dyskusja na forum na tematy *nixowe i
>OS/2, dała odpór moim narzekaniom, że lista zamiera. ;-)
>
>Wbrew również moim panikarskim wypowidziom o tajnych dokumentach IBM i
>jej kierunkach rozwoju (ubijania OSa) OS/2 Warp ma się jednak nieźle.
>Odszczekuję więc, hau. ;-))
>
>Propozycja, czy ktoś podjąłby się napisania krótkiego tekstu na temat
>łatania OS/2 Warp Serwera? Kiedy MPTS, Peer, TCP/IP i dlaczego.

To by było świetne (jakby w ogóle ktoś sie podjął napisania jakiegoś tekstu na
Teama). JA niestety WarServera nie mam...

|Lech Wiktor Piotrowski |
|TeamOS/2 Poland Webmaster |
|www.calder.com.pl/TeamOS2/ |
|OS / 2 = Win ^ 98 <=> Win > 1 |